جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهزیستی هیچ معوقه‌ای ندارد/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی مبلغ مستمری

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مجلس امسال ۴۰ درصد افزایش برای مبلغ مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته که پس از مشخص شدن مکانیزم اجرای، اعمال می‌شود.
14020301000545_Test_PhotoN

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از خبرگزاری فارس، علی محمد قادری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداختی‌های مستمری‌بگیران اظهار کرد: بهزیستی هیچ معوقه‌ای ندارد و تمامی مستمری‌ها به روز و مشخص پرداخت شده است؛‌ این رویه قبل از ۳۱ هر ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مستمری‌بگیران افزود: طبق قانون بودجه سنوانی هر ساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می‌دهد، مجلس نیز امسال ۴۰ درصد در نظر گرفت و به محض اینکه ابلاغ و در هیأت دولت نیز مصوب شود، مکانیزم آن اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کمپ ماده ۱۶ بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: موضوع مبارزه با موادمخدر در حوزه‌های متعدد از درمان، پیشگیری و مداخله، دستگاه‌های متعدد هستند که مسوولیت همکاری را دارند؛ به صورت قاعده کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که پیگیری این امور را انجام می‌دهند و دستگاه‌های مختلف را در قالب تشریک مساعی و وظایفی که قانون‌گذار برای آنها منظور کرده، ساماندهی می‌کند.

قادری ادامه داد: موضوع کمپ ماده ۱۶ که در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه وجود دارد، دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و بهزیستی مکلف هستند که اقداماتی باید انجام شود و این وظایف به صورت کلی در همه استان های کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: این حوزه کمیته ملی کشوری دارد و بر اساس نیازی که استان ها نسبت به تشکیل، اقدام و تاسیس موضع ماده ۱۶ مواد مخدر به این کمیته واصل و اقدامات انجام می‌شود؛ اما لازم است شهرداری ها بدانند که تکلیف قانونی دارند و باید زیر ساخت لازم را در این خصوص برای شهرها ایجاد کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اگر در استان مرکزی نیز موضوع کمپ ماده ۱۶ نیاز باشد تمهیدات لازم برای تاسیس این مرکز انجام خواهد شد.

قادری در خصوص مراکز تحت پوشش و پشت نوبتی گفت: سازمان بهزیستی جامعه متکثر و متنوعی به جهت فرایندها و ماموریت‌ها دارد و در ۴۳ سال گذشته کارهای اساسی و ماندگاری در قالب‌های مختلف توانمندسازی،‌ حمایت و… انجام داده و بیش از ۷ میلیون ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از تمامی خانواده‌های دارای دو قلو به بالا تا ۶ سال تمام را مستمری پرداخت می‌کند و پشت نوبتی ندارد، اضافه کرد: طبق مصوبات برای بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و کسانی که نیاز به استفاده از کمک هزینه معیشتی را دارند، تا پایان سال گذشته هیچ فردی از خانواده‌ای را پشت نوبت ندارد و تمامی پشت نوبتی استان مرکزی را تحت پوشش مستمری قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسکن نیازمندان گفت: موضوع مسکن بسیار جدی و مهمترین رکن توانمندسازی مسکن و اشتغال است، غیر از برنامه ملی که دولت برای همه آحادی که فرم «ج» آنها قرمز نیست در نظر گرفته و روال عادی برقرار است؛ برای خدمت‌گیرندکان سازمان بهزیستی تمهیداتی در شواری عالی مسکن اندیشیده شده و از آورده اولیه در بدو ثبت نام معاف شدند.

قادری بیان کرد: اخیرا هم مصوباتی در شواری عالی مسکن ابلاغ شد که برای تسهیلگری در رسیدن به حوزه مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی راهگشا خواهد شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.