جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای پروازهای حج 1402

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر درنشست شورای برنامه‌ریزی از آمادگی این شرکت برای انجام پروازهای حج تمتع 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند به نقل از فارس ، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

شمس الدین فرزادی‌پور، سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر از آمادگی برای انجام عملیات عظیم انتقال حجاج به سرزمین وحی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت داخل برای عملیات رفت و برگشت زائران در اولویت است و کارگروه‌ها درحال بررسی وضعیت ایستگاه‌های پروازی در حج ۱۴۰۲ هستند.

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز به آمادگی‌های این فرودگاه برای میزبانی از حجاج از ۳۱ اردیبهشت تا سوم مرداد اشاره و توصیه‌هایی را برای ارائه خدمات بهتر به زائران در پروازهای حج از طریق ترمینال سلام بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی از رئیس و معاون حج و زیارت سازمان حج خواست که این توصیه‌ها به مدیران کاروان‌ها منتقل شود.

در ادامه این جلسه، حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به همدلی مجموعه صنعت هواپیمایی برای جلب رضایت زائران از عملیات حج ۱۴۰۲، خواستار معرفی نماینده مجموعه حج و زیارت برای حضور در جلسه ذی‌نفعان این صنعت جهت هماهنگی‌های لازم برای عملیات اجرایی حج شد.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره سفر اخیر هیئت اعزامی این سازمان به عربستان و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اسکان، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات و هماهنگی با شرکت‌های سعودی برای ارائه خدمات مختلف به زائران ایرانی ادامه یافت.

وی تاکید کرد: دراین مأموریت با توجه به دغدغه‌هایی که وجود داشت، پیگیری‌های لازم صورت گرفت تا ان شاءالله درعملیات حج با مشکلی مواجه نشویم.

در پایان این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم پیگیری موضوع استفاده از فرودگاه طائف در حج ۱۴۰۲ تأکید کرد و افزایش ایستگاه‌های پروازی چاه بهار و قشم را اقدامی سازنده و ارزشمند برای تسهیل انتقال زائران اهل سنت به سرزمین وحی دانست.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.