جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ابتکار جوان گیلانی در ساخت خودرو با ضایعات

جوان با انگیزه گیلانی توانست که با پشتکار خود در روستای دستک از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه در گیلان، دست به ابتکاری جالب در تولید خودرو بزند.
14020203000115_Test_PhotoN

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از فارس، یکی از مهم‌ترین معضلات فعلی کشور در بخش اشتغال و بازار کار، فارغ التحصیلانی هستند که پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید، تفکر پشت میز نشینی را داشته و معتقدند که موفقیت تنها با کار  پشت میزی محقق می‌شود.

بدون شک در شرایط امروز کشور اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی و رشد آن یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که‌ باید به آن توجه شود.

علی حسن نیا دستکی جوان با انگیزه گیلانی، متولد سال ۱۳۶۳ از روستای دستک از توابع آستانه‌اشرفیه و دارای تحصیلات مقطع لیسانس در رشته حقوق و شیمی می‌باشد که با نوآوری و طراحی ماشین باگی از لوازم استوک موجود، دست به یک ابتکار جدید و کن نظیر زده است.

این جوان نخبه اهل شهرستان آستانه‌اشرفیه می‌گوید، «پروژه ساخت ماشین باگی از دو سال گذشته به‌صورت یک طرح تازه در ذهن من مورد پرورش قرار گرفت و به دلیل ارتباط شغلی در اسقاط خودرو و فروش قطعات خودرو بصورت استوک با همفکری برادر و یکی از همکاران که متخصص این حوزه است، این طرح با قطعات استوک به‌صورت نوآورانه اجرایی شد.»

با توجه به نیاز کشور به واردات ارز و کنترل بازار، عدم وابستگی به خارج در تولیدات مختلف می‌تواند بسیار به اقتصاد کشور کمک کند و این همان مطلبی است که این مخترع گیلانی به آن تاکید دارد و عدم وابستگی به خارج در تولید ماشین باگی و شرکت در مسابقات ورزشی مختلف را هدف این نوآوری می‌داند.

به گفته علی حسن‌نیا هزینه‌های بالا و وجود دغدغه‌های خود و جوانان برای گذران اوقات فراغت و کسب درآمد مونتاژ ماشین باگی صورت گرفت، تا ضمن خلق ایده‌های نو و کارآفرینی چنین خودروهای کاربردی حضور جوانان در فضای جوامع پر رنگ‌تر شود.

این جوان‌نخبه‌گیلانی اولین پروژه خود را که یک دستگاه چهار چرخ و استفاده همزمان‌سه الی چهار نفر از این وسیله و همچنین تولید به‌روز تر و خلاقانه‌تر این محصول و رسیدن به مراحل بالاتر عنوان کرده و می‌گوید، «در پروژه نخست بدون وجود موتور تا حدودی با طرح نوآوری  یک وسیله نقلیه با کاربرد سه الی چهار نفره به ارتقای این وسیله و مجهز شدن به موتور فکر و تحقیق‌های شد که پس از تلاش‌های فراوان موفق به تولید آن شدیم.»

به گفته حسن‌نیا حمایت مسؤولان برای‌فراهم کردن زیرساخت‌های چون مالی، مکانی و لوازم مورد نیاز یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در پیاده‌سازی این طرح مشکلاتی همچون نبود امکانات و هزینه‌های بالا عدم مکان مسقف، سختی کار را  بارها به دلیل شرایط فیزیکی و بارش باران تشدید می‌کند و زمان بر شده بود.

این مخترع گیلانی می‌گوید به ناچار کار را درحال سکون باید قرارمی دادیم و با این مشکلات طرح  بیش از سه ماهه طول کشید درحالی که این کار با وجود امکانات در طول یک ماه جمع می‌شود که ضرورت حمایت بخش‌های چون بخش خصوصی را با وجود ایده‌ها، طرح ها فراوان می‌طلبد.

به گفته حسن‌نیا پروژه  ساخت خودرو باگی با موتور پیکان قدیم و قطعات جلوبندی از قطعات استوک خودروهای دیگر و قطعات دیگر طراحی بدون کپی توسط خود و تیم همراه بوده و از این پروژه می‌توان در مسابقات ورزشی، تفریحی با عناوین مختلف، برای استفاده گردشگران در سواحل، پیست‌های ورزشی استفاده کرد.

یکی از مشکلات اساسی در گیلان که به طور جدی مانع استاد اشتغال در این استان شده است مسئله نبود و کمبود امکانات می‌باشد زیرا علی حسن‌نیا معتقد است کمبود امکانات و لوازم، هزینه های بالا مانع بروز خلاقیت‌ها، کارآفرینی‌ها و پرشدن اوقات فراغت می شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.