جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بذرپاش: تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در دستورکار قرار گرفته است

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه از تفاهم برای تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در جریان سفر رئیس‌جمهور به سوریه خبر داد.
14020213000933_Test_PhotoN

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه در مورد جزئیات 15 سند همکاری که میان مسئولان دو کشور به امضا رسید، گفت: تقریبا این میزان سند همکاری، هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ اهمیت موضوعات بی‌سابقه بود.

وی افزود: اگر بخواهم روح حاکم بر این سند را بگویم بخش زیادی از این اسناد، مجموعا شرایط تجارت و فعالیت‌های اقتصادی را میان دو کشور تسهیل می‌کند تا هم تجار و هم فعالین اقتصادی بتوانند بهتر، باکیفیت‌تر و با حجم گسترده‌تر به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی‌شان در کشور سوریه بپردازند.

بذرپاش گفت: توافقی هم در مورد این بود که انشاءلله سالی پنجاه هزار نفر زائر به سوریه بروند و حرم مطهر حضرت زینب (سلام‌الله علیها) و حرم حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) را زیارت کنند که حدودا هفته‌ای هزار نفر می‌شود و قرار شد برای رسیدن به این منظور سه تا پنج پرواز هفتگی را در دستورکار داشته باشیم و ظرف دو ماه آینده عملیات اعزام زائرین هم انشاءالله انجام شود.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه، تصریح کرد: تفاهم شد تأسیس بیمه و بانک مشترک در دستورکار قرار گیرد و تبادل مستقیم بین بانکی پیش از تأسیس بانک مشترک میان دو کشور، به واسطه بانکی از ایران و سوریه به شکلی آسان انجام شود که تجار بتوانند کارهای مالی‌شان را راحت‌تر انجام دهند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.