جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

خدمت#کج_دار_مریز مربیان بهداشت در مدارس! اولیاء هوشیار باشند!

در برخی مدارس مراکز شهری و بویژه حاشیه شهرها و بخش های تابعه مربیان بهداشت بصورت شیفتی یک یا دو روز در هفته در مدارس حضور دارند و گاهاً ارائه خدمت بصورت "کَج دار مَریز" صورت می پذیرد!
IMG-20221223-WA0000

قرار بود با آغاز سال تحصیلی جدید، تدریس در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری انجام شود و مربیان بهداشت و تجهیزات بهداشتی نیز باتوجه حساسیت امر در مدارس تقویت شوند و موارد بهداشتی به دانش آموزان و اولیاء آموزش داده شود و به آنان تاکید گردد اگر فرزندانشان #سرماخوردگی یا هر نوع بیماری داشتند را به مراکز آموزشی نفرستند و در صورت فرستادن به مدرسه مدیران مدارس باشناسایی بلافاصله آنها را به خانه برگرداند.

در کنار رعایت موارد ذکر شده مربیان بهداشتی فقط صرفاً برای تکمیل پرونده با دریافت کارت #واکسیناسیون و #سلامت از دانش آموزان برای کامل شدن روند بروکراسی اداری و گرفتن چند عکس یادگاری #گل_و_بلبلی بعنوان ارائه عملکرد به مسئولان بالادستی اکتفا نکنند و در کنار  اندازه گیری قد و وزن و #صبحانه_سالم ! که خود داستان جامع و کاملی دارد! به ضدعفونی کلاس های درس،سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس بصورت مستمر و جدی انجام گیرد.

ضمن قدردانی از زحمات مربیان و مدیران دلسوز ،متاسفانه شنیده ها و اخبار رسیده حاکی است در برخی مدارس مراکز شهری و بویژه حاشیه شهرها و بخش های تابعه مربیان بهداشت بصورت شیفتی یک یا دو روز در هفته در مدارس حضور دارند و گاهاً ارائه خدمت بصورت “کَج دار مَریز” صورت می پذیرد! و به دنبال آن شاهد شیوع سرماخوردگی و بیماریهای دیگر در بین دانش آموزان هستیم که متعاقب آن بر اثر کم توجهی و سهل انگاری نسبت به این موضوع مهم باعث سرایت انواع بیماری های مُسری توسط دانش آموزان در خانواده ها و اجتماع را در پی دارد!

با توجه به افزایش قیمت داروها و کمبود برخی اقلام دارویی ،کاهش میزان حمایت های بیمه ای و شرایط بد اقتصادی مردم ضروری است؛ اولاً اولیاء هوشیار و مراقب فرزندان خود باشند ! ثانیاً مدیران آموزش و پروش و شبکه بهداشت و درمان با همکاری و همدلی به منظور پیشگیری از بیماریها نسبت به #تقویت_مربیان_بهداشت متعهد و متخصص مدارس و نظارت دقیق بر اقدامات در این حوزه و تکمیل تجهیزات مورد نیاز مربیان جهت ارائه آموزش های لازم در مدارس اقدام لازم معمول دارند تا هم #آینده_سازان کشور فرصت یادگیری حضوری در کلاس های درس را از دست ندهند و همچنین #هزینه_سرسام_آور دارو های کمیاب گریبانگیر خانواده های آسیب پذیر جامعه نگردد.

عسکر جهاندار ناورودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.