جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دریاچه سراگاه تالش/ گردشگری

این پدیده زیبا در 10 کیلومتری شمال غرب تالش واقع در روستای سراگاه قرار دارد. علاوه بر کاربرد گردشگری، برای مقاصد کشاورزی نیز استفاده می شود.
سراگاه- زمستانی

دریاچه سراگاه که به‌صورت «سه راه گاه» نیز نوشته می‌شود، در حقیقت آبگیری کوچک است که در استان گیلان و استان مازندران نمونه‌های مشابه آن زیاد وجود دارد. مردم محلی به این آبگیر سد خاکی می‌گویند و به‌دلیل حضور گردشگران و استقبال مسافران به دریاچه‌ سراگاه معروف شده است. این دریاچه متعلق به مردمان روستا است که در آن به پرورش ماهی می‌پردازند و از منابع درآمدی آن‌ها محسوب می‌شود.

اما خوش آب‌وهوا بودن سراگاه و چشم‌اندازهای تماشایی آن پای گردشگران زیادی را، به‌ویژه برای دیدن دریاچه، به این مکان باز کرده و آن را به یکی از جاهای دیدنی گیلان برای گردشگران تبدیل کرده است. آب این آبگیر از چشمه‌های زیر زمینی متعددی تأمین می‌شود که در بستر دریاچه قرار دارند و این آب چنان زلال و شفاف است که قابی دیدنی را از انعکاس مناظر اطراف، درختان و تپه‌ها ایجاد کرده است. این مروارید روستای سراگاه با لطف و مهربانی مالک آن که اجازه بازدید و گردش در اطراف آن را داده است، به مکانی برای آرامش، سکوت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت هم برای مردمان بومی و هم برای گردشگران تبدیل شده است.
نکته قابل توجه در صورت بازدید از این پدیده زیبا آن است که ماهیگیری و شنا در این محوطه ممنوع میباشد. همچنین تعدادی آلاچیق بر روی دریاچه جهت اتراق و استراحت گردشگران تعبیه شده است.

پایان پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.