جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ساخت 51 هزار تخت بیمارستانی در کشور/ ساماندهی 75 هزار نیروی شرکتی وزارت بهداشت

چند طرح‌ بهداشتی و درمانی در سفر یک‌روزه معاون وزیر بهداشت به لرستان افتتاح شد.
1401111814513683426995874

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از خبرگزاری تسنیم ، بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان در سفری یک‌روزه به لرستان از برخی پروژه‌های در حال ساخت در حوزه بهداشت و درمان بازدید کرد و چندین پروژه بهداشتی و درمانی احداث‌شده در شهرستان‌های مختلف این استان را مورد بهره‌برداری قرار داد.

معاون توسعه وزارت بهداشت در بدو ورود خود در سفر به ازنا مرکز خدمات جامع سلامت شهری سیدالشهدای (ع) این شهرستان را افتتاح کرد. عملیات اجرایی این پروژه در سال 1394 با زیربنای 874 مترمربع آغاز و با اعتبار 35 میلیارد و 155 میلیون ریال به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسید.

این مرکز 22 هزار و 496 هزار نفر از جمعیت شهرستان ازنا را زیرپوشش خود قرار می‌دهد و توسط وزارت بهداشت تأمین اعتبار و با مشارکت بنیاد برکت اجرایی شده است.

کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت روستایی شهدای گرجی ازنا دومین دستاورد سفر معاون وزیر به این شهرستان بود. این مرکز به مساحت 472 مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وعده ساخت بیمارستان گهر دورود تا سال 1403

بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در جریان بازدید از بیمارستان گهر دورود با بیان اینکه چند پروژه در دو شهرستان ازنا و درود در حال احداث است، اظهار داشت: خیران در ساخت پروژه بیمارستان امام علی (ع) ازنا حضور پرخیر و برکتی دارند.

وی افزود: مقرر شده که پروژه‌های نیمه‌کاره بیمارستان امام علی(ع) ازنا به‌سرعت انجام شود و ظرف یک ماه تا حدود دو ماه آینده به اتمام برسد؛ سیاست کلی وزارت بهداشت این است که پروژه‌های بهداشتی تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون توسعه وزارت بهداشت عنوان کرد: وضعیت پروژه‌های بهداشتی در لرستان بسیار مناسب است و تصمیم گرفته شد که برخی واحدهای بهداشتی که هنوز استیجاری است به‌شرط تأمین زمین از سوی این استان از محل ردیف‌های وزارت بهداشت تأمین اعتبار شود تا به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بیمارستان گهر دورود، بیان کرد: امیدواریم این پروژه با توجه به منابعی که داریم سرعت بیشتری به خود بگیرد، این پروژه از محل سفر ریاست‌جمهوری اعتبار دارد؛ استانداری لرستان پای‌کار است و تاکنون اعتبار آن نیز به‌خوبی تأمین‌شده است.

رحیمی با بیان اینکه این پروژه از محل ماده 37، ردیف اعتبارات وزارتی و ملی دارد، افزود: این پروژه‌ از چندین منبع ردیف دارد و نگران تأمین اعتبار آن نیستیم و بر اساس صحبت‌های انجام‌شده تا سال 1403 به مرحله بسیار خوبی می‌رسد.

پیشرفت فیزیکی 21 درصدی بیمارستان گهر دورود

معاون توسعه وزارت بهداشت پس از ازنا به دورود سفر کرد و برخی پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال ساخت در این شهرستان را مورد بازدید قرار داد. بیمارستان 250 تختخوابی دورود از جمله این پروژه‌ها بود که بهروز رحیمی مورد بازدید قرار داد.

علی فرهادی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جریان این بازدید با بیان اینکه بیمارستان گهر دورود به لحاظ سازه 47 درصد و در مجموع 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: قرارداد اولیه این بیمارستان 340 میلیارد تومان بوده و تاکنون 60 میلیارد تومان پیش‌پرداخت شده داشته است.

وی با بیان اینکه مبلغ 70 میلیارد تومان طی دو سال اخیر از محل ماده 37 و سفر هیئت‌دولت به لرستان به این پروژه تخصیص داده شده، افزود: وقفه‌ای در سال 1402 به‌خاطر مشکلات فنی در پروژه ایجاد شد، اما در مجموع تاکنون از محل تعهدات سفر هیئت‌دولت به لرستان که 200 میلیارد تومان بود مبلغ 100 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

فرهادی با بیان اینکه مساحت این بیمارستان 27 هزار مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 70 نفر برای ساخت این بیمارستان مشغول به‌کار هستند.

ساخت 51 هزار تخت بیمارستانی در کشور

معاون توسعه وزارت بهداشت سپس به شهرستان بروجرد رفت و کلینیک تخصصی زرین‌کوب این شهرستان را افتتاح کرد. این درمانگاه 1680 مترمربع زیربنا دارد و اعتبار صرف‌شده آن 17 میلیارد تومان بوده است.

کلینیک تخصصی زرین‌کوب تمام تخصص‌های دندانپزشکی، رادیولوژی، قلب، اطفال، زنان و مامایی را دارد. رحیمی در مراسم افتتاح این کلینیک با بیان اینکه بروجرد از شهرهای مهم و اثرگذار در نظام سلامت است، اظهار داشت: 10 پروژه بهداشتی در این شهرستان در دست اجراست که پیشرفت خوبی دارد و امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه چند پروژه خیرساز در حوزه درمان در بروجرد وجود دارد، افزود: مرکز LDR و روان‌پزشکی این شهرستان نیز تأمین‌اعتبار می‌شود و پروژه خیرساز 64 تخته که به فضای توسعه بیمارستان اضافه‌شده نیز ارزش آن به خاطر حضور خیران است.

رحیمی با اشاره به اینکه پروژه کلینیک تخصصی زرین‌کوب با پای کار آمدن خیران ایجاد شده است، عنوان کرد: آبروی نظام سلامت به‌خاطر حضور خیران سلامت و مردم است و اعتماد و سرمایه اجتماعی که مردم به این نظام دارند قابل‌ارزش است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تلاش می‌کند امسال با اتمام حداقل 2 هزار پروژه بهداشتی و 10 هزار تخت بیمارستانی رسالت خود را کامل کند، تصریح کرد: تعداد 51 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور در دست ساخت است و بیش از 4 هزار پروژه بهداشتی نیز در دست ساخت بوده که امسال 2 هزار پروژه از آن‌ها را تحویل می‌دهیم.

تکمیل‌بودن بخش روانپزشکی بیمارستان شهید چمران بروجرد

علی فرهادی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر بهداشت از طرح‌های بیمارستان بروجرد با بیان اینکه بخش روان‌پزشکی خیرساز بیمارستان شهید چمران بروجرد با 30 تخت آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: معاون وزیر بهداشت قول تخصیص 2 میلیارد تومان برای تکمیل بخش روانپزشکی این بیمارستان را داد.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان اعتبار برای بخش پست پارتوم (خدمات پس از زایمان) نیز قرار است تأمین شود، عنوان کرد: برای تکمیل سازه بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد نیز معاون وزیر بهداشت قول تأمین 4 میلیارد تومان اعتبار را داد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: 5 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های بیمارستان امام علی (ع) ازنا نیاز است که تعداد سه پروژهNICU، CSR و اتاق عمل با کمک خیرین در این بیمارستان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است، افزود: برای تکمیل این پروژه ها به پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

فرهادی با بیان اینکه امی اساسی با افتتاح این ‌پروژه‌ها گدر رفع مشکلات بیمارستان ازنا برداشته می‌شود، عنوان کرد: این بیمارستان اتاق عمل استاندارد ندارد و درجه اعتباربخشی آن پایین آمده، اما پیشرفت فیزیکی اتاق عمل و «سی‌اس‌آی» این بیمارستان صددرصد و پیشرفت فیزیکی NICU 80 درصد است.

در حال ساخت بودن 40 هزار و 40 پروژه بهداشتی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از آن به دلفان رفت تا در مراسم افتتاح مرکز جامع سلامت شهری شهید رجایی این شهرستان حضور پیدا کند.

وی در این مراسم با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توجه به سرمایه انسانی است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر و مجموعه وزارت بهداشت ساماندهی کارکنان نظام سلامت است.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر 75 هزار نیروی شرکتی در قالب شرکت‌های پیمانکاری فعالیت دارند، افزود: پیگیر هستیم تا با همکاری مجلس شورای اسلامی در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت بتوانیم برای این افراد امنیت شغلی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امسال رابطه پیمانکاری این نیروها قطع و رابطه مستقیم با دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهند داشت، عنوان کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌های بهداشتی 40 هزار و 40 پروژه در دست ساخت در کشور داریم که تا پایان سال گذشته 2 هزار مورد از آن‌ها تحویل داده شده است.

معاون توسعه وزیر بهداشت با بیان اینکه در شهرستان دلفان 23 طرح بهداشتی در دست اجرا است، عنوان کرد: 70 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها پیش‌بینی‌شده که تاکنون 40 درصد این اعتبارات هم پرداخت شده است.

وی گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که پروژه‌ای تعریف نشود تا به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کمک شود.

15هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم تحویل داده شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از تحویل 51 هزار تخت بیمارستانی طی یک برنامه چهارساله خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 15 هزار تخت تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه 15هزار تخت به‌‌اندازه 10 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی است، افزود: امسال نیز 10 هزار تخت بیمارستانی تحویل خواهیم داد.

یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس نیز در جریان بازدید معاون توسعه وزارت بهداشت از مرکز جامع سلامت شهری شهید رجایی دلفان با بیان اینکه در طول سه سال اخیر انقلاب عظیمی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان اتفاق افتاده است، افزود: در همین مدت بیش از پنج مرکز بهداشتی درمانی افتتاح شده و یا در حال احداث است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مقدمات کار ایجاد بیمارستان دوم دلفان به کمک رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و وزارت بهداشت محقق شود، افزود: پیگیری‌های لازم از طریق سازمان برنامه ابلاغ شده است و امیدواریم با پیگیری‌های معاون توسعه وزارت بهداشت مجوز ماده 23 آن اخذ و در ردیف بودجه 1402 گنجانده شود.

به گفته ابراهیمی کار ساخت 15 خانه بهداشت و چهار مرکز بهداشتی درمانی (هفت‌چشمه، روستای گاوکش، کاظم‌آباد و شهر برخوردار) در شهرستان دلفان در حال انجام است که تأمین‌اعتبار شده است و در حال احداث و یا عقد قرارداد با پیمانکار هستند.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مرکز جامع سلامت شهید باهنر دورود

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در حاشیه بازدید معاون توسعه وزیر بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهید باهنر (برکت) دورود، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهید باهنر (برکت) با زیربنای 549 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح چهار میلیارد و 800 میلیون تومان است، افزود: کل مرکز دارای سه پایگاه است و با بهره‌برداری از این طرح در مجموع 25 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دلفان با بیان اینکه این مرکز دارای دو پزشک، 9 مراقب سلامت، یک روانشناس، یک کارشناس تغذیه، سه نیروی بهداشت محیط، دو نیروی بهداشت حرفه‌ای، نیروهای خدمات و سه نفر در پذیرش است، عنوان کرد: پایگاه سلامت شهید رجایی دورود نیز با زیربنای 784 مترمربع و با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون تومان و با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست احداث بوده که از محل وزارت بهداشت و بنیاد برکت تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.