جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
عسکر جهاندار ناورودی در یادداشتی نوشت:

سرعت گیرهای دوقلو حادثه خیز تالش/مطالبه عمومی

وجود سرعت گیرهای حادثه خیز و عدم بهره برادری از دوربرگردان مقابل بیمارستان و روشنایی معابر یکی از دغدغه های اساسی مراجعین به تنها مرکز درمانی دولتی، رانندگان و مسافرانی ناآشنا به مسیر است.
IMG_20230226_181818_686

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند، عسکر جهاندار ناورودی در یادداشتی اجتماعی نوشت:

 

متن یادداشت به شرح ذیل است:

 

امروزه به خاطر عدم توجه بعضی از رانندگان به اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده­ های درون­ شهری، برون­ شهری و مسیرهای روستایی مسئولان ذیربط به ناچار از سرعت­ گیر بعنوان ابزاری برای کنترل سرعت وسائط نقلیه با تشخیص شورای ترافیک استفاده می­ کنند.

اما نظارت دقیق فنی و تمهیدات ویژه در هنگام مکان­ یابی، جاگذاری و رعایت استاندارهای لازم از قبیل عرض و ارتفاع، رنگ­ آمیزی، فاصله سرعت­ گیرها، نصب علایم هشداردهنده و… از موارد مهم و ضروری است که باید در هنگام نصب سرعت­ گیرها برای جلوگیری از حوادث تلخ توسط مسئولان مجری ذیصلاح در نظر گرفته شود.

یکی از معضلات اساسی در کنار مشکلات روزمره مردم و پروژه های ضروری مَغفول­ مانده در تالش ابزاری به نام سرعت­ گیرهای حادثه­ آفرین در نقاط مختلف شهرستان است که برخی از آنها کاملاً غیراستاندارد بوده و در فاصله بسیار نزدیک به هم احداث شده که شرایط گرانی سرسام­ آور هزینه لوازم و تجهیزات خودروها علاوه بر هزینه استهلاک وسایل نقلیه شاهد تصادفات متعدد جرحی و برخی اوقات فوتی در این مکان­ ها هستید.

شاید شما مخاطب گرامی در اقصی­ نقاط کشور نیز در محل سکونت خود روزانه با این نوع پدیده کنترل سرعت که گاهاً بصورت تپه­ های شکل با علائم رنگ و رو­ر فته دیده می­شود مواجه هستید. با فرض مثال سرعت­ گیرهای دوقلو معروف روبروی بیمارستان جدید­الاحداث شهید نورانی تالش از جمله موارد کمیاب غیرفنی است که مردم بیش از یک سال است علاوه بر تحمل رنج و بیماری عزیزان باید درد خسارت ناشی از تصادفات متعدد در این منطقه را نیز در این آشفته­ بازار اقتصادی تحمل کنند.

در حال حاضر وجود این سرعت­ گیرهای حادثه­ خیز و عدم ­بهره ­برادری از دوربرگردان مقابل بیمارستان و روشنایی معابر با توجه به بازدید دی ماه مدیر کل مربوطه استانی و وعده افتتاح دوربرگردان در ایام­ الله دهه فجر که محقق نشد یکی از دغدغه­ های اساسی مراجعین به تنها مرکز درمانی دولتی، رانندگان و مسافرانی ناآشنا به مسیر است که در این جاده تردد می­ نمایند بوده و گلایه­ مندی  امام جمعه اندیشمند در خطبه­ های نماز جمعه را در پی داشت و با نارضایتی شدید مردم نیز همراه است.

علی­ ایحال انتظار می ­رود در درجه اول راکبین خودروها نسبت به رعایت قوانین رانندگی در تمامی محورهای مواصلاتی برای حفظ جان خود و دیگران اهتمام ورزیده و همچنین امید است این معضل اجتماعی و موارد مشابه با تدابیر فنی و به­ موقع دست­ اندرکاران امر بر اساس وظیفه ذاتی و وعده ­های از قبل­ داده شده مرتفع و زمینه­ موجبات رضایت­مندی مردم فراهم گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.