جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما از مشکلات اقتصادی کشور دفاع نمی‌کنیم و به عنوان کسی که در جریان جلسات دولت هستم اذعان می‌کنم که بزرگ‌ترین خط قرمز رئیس‌جمهور معیشت مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی: بزرگ‌ترین خط قرمز رئیس‌جمهور معیشت مردم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند: به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در همایش بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم حاضر شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
14000815000635_Test_PhotoN

معاون رئیس جمهور در این مراسم گفت: ایام 16 آذر فرصتی است که می‌توان در مورد نقش دانشجو و جنبش دانشجویی و مسیری که تا امروز دانشگاه‌ها در طول این 80 سال طی کرده‌اند، گفت‌وگو کرد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مگس‌ها روی زخم می‌نشینند اگر مسئولان به وظایف خودشان عمل نکنند و اگر بسیاری از بسترهای آسیب‌دیده نبود فرصت سوء‌استفاده و برجسته‌سازی و فتنه‌انگیزی هم وجود نداشت. فتنه ترکیبی از راست و دروغ است و امیدوارم با جهت‌گیری‌هایی که رئیس جمهور محترم دارند به تدریج انحراف‌های اتفاق افتاده را برطرف کنیم، هرچند ما هم بی‌‌اشکال نیستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: در طول این یک سال خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران هر سؤالی مطرح‌شده پاسخ داده شده است. یکی از هنرپیشگان معروف کشور در بندر ترکمن به دیدار جانبازی رفت که سه فرزند معلول داشت و این موضوع را در اینستاگرام مطرح کرد و شفاف‌سازی شد که این خانواده چه کمک‌هایی از ما دریافت می‌کنند، هر چند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور رسیدگی که در شأن این عزیزان است، اتفاق نمی‌افتد.

معاون رئیس جمهور در مورد قانون درگذشتگان جهادی و محیط‌‌ زیست کشور، گفت: بر اساس قانون به افرادی که در فعالیت‌های داوطلبانه مثل هلال‌احمر و محیط ‌زیست از دنیا می‌روند عنوان شهید داده نمی‌شود و تغییر آن نیاز به قانون‌گذاری دارد. بسته قانون‌گذاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان هلال‌احمر و محیط‌ زیست در حال تهیه است که برای افرادی که در سیل و زلزله کمک می‌کنند و در این مسیر از دنیا می‌روند اقداماتی انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جمله‌ای از شهید بهشتی در مورد اینکه «دانشجو مؤذن جامعه است»، گفت: اذان پیام توحید است اینکه ما از کجا آمدیم و به کجا می‌رویم؟ مؤذن کسی است که پیام توحید، نبوت، امامت، آخرت‌خواهی و عدالت‌خواهی را به جامعه منتقل می‌کند نه پیام مادی‌گرایی و دشمنان را به جامعه انتقال دهد.

وی در واکنش به شعارهای تعداد معدودی از دانشجویان خطاب به دیگر دانشجویان، گفت: من در تعجب هستم در محیط دانشگاهی و علمی جمعی از دانشجویان به جمعی که اختلاف‌نظر و باور دارند توهین می‌کنند. اینکه شعار «آزادی» می‌دهید اما به سایرین توهین کنید در شأن دانشجو نیست. آزادی یعنی اینکه گفت‌وگو بین افراد شکل بگیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دانشجویان گفت: اگر شما تازه دانشجو شده‌اید من 30 سال در دانشگاه بودم، فضای دانشگاه همیشه شاداب بوده است و ما هم مسئولان را پشت میز می‌آوردیم و به آنها اعتراض می‌کردیم. فضای گفت‌وگو در دانشگاه همیشه این‌گونه بوده است و ممکن است موضوعات گفت‌وگو تغییر کرده باشد. ذات جمهوری و مردم‌سالاری پرداختن به اختلاف نظرها است. این نظرات باید بر اساس چارچوبی به نام قانون اساسی باشد که میثاق ملی است.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به عملکرد قوه قضائیه و زمان رسیدگی به پرونده‌ها، گفت: دادگاه و قوه قضائیه هویت مستقل دارد. رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه روند و قانون خاص خود را دارد و درباره این روند من نمی‌توانم به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صحبت کنم.

وی با اشاره به موضوع مقابله با فساد در جامعه توسط مقامات قضایی در کشور، گفت: به عنوان مسئول بنیاد به دنبال این هستم که با مجاری فساد مقابله کنم و برای همین برخی مسئولان قبلی بنیاد را خود من به مقامات قضایی معرفی کردم. ما خودمان علمدار و مطالبه‌گر مقابله با فساد هستیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد در اتفاقات اخیر کشور را محارب اعلام می‌کنند، به شهید «حمید پورنوروز» و نحوه شهادت این شهید اشاره کرد و گفت: با کوکتل مولوتوف در خانه این شهید را آتش زدند و در مقابل همسر و دخترش با 180 ضربه چاقو و سنگ این شهید را به شهادت رساندند و در خیابان با موتور از روی پیکر این شهید رد شدند، مشروب خوردند و روی پیکر شهید ریختند، این محاربه است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: دولت آقای رئیسی گشت ارشاد مسئولان گذاشته است و مسئولان دستگاه به دستگاه بازرسی می‌شوند و به بنیاد شهید و امور ایثارگران هم آمدند و ایرادات گزارش شده است. دولت سختگیرترین سختی‌ها را برای مسئولان خود دارد تا اگر مسئولی کارش را درست انجام نداد به جای اینکه چهار سال بماند، خود آن فرد می‌گوید که محل خدمت او تغییر کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد آزادی بیان در دانشگاه‌ها و افرادی که مدعی هستند که آزادی در جامعه نیست، گفت: در خاطرات شهید چمران آمده است که 16 آذر تا 2 ساعت مجروحان در خون می‌غلطیدند و از ترس ساواک به بیمارستان منتقل نشدند. این سه شهید دانشجو مجروح بودند و به خاطر اینکه به بیمارستان انتقال داده نشدند به شهادت رسیدند، این افراد این دیکتاتوری را می‌خواهند که انتهای آن دیکتاتوری رضاخانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما از مشکلات اقتصادی کشور دفاع نمی‌کنیم و به عنوان کسی که در جریان جلسات دولت هستم اذعان می‌کنم که بزرگترین خط قرمز رئیس جمهور معیشت مردم است. در فصل بودجه هستیم و رئیس جمهور در این زمینه به سبد معیشت مردم توجه دارند. ما در کشور تورم مزمن 100 ساله داریم. مشکلات زیادی داریم که اصلاح آن با برنامه و مدبرانه و تدریجی امکان‌پذیر است.

وی در مورد سؤال دانشجویی که گفت تمام کشورهای منطقه با ما دشمن هستند، گفت: بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر نشان داد عزت دولت ایران در منطقه چگونه است. قدرت‌های بزرگ و حتی آمریکا با قطر در مورد ایران تماس گرفتند. امروز ایران واقعیت قدرتمند در منطقه است و هیچ اتفاقی در منطقه به جز خواست ایران اتفاق نخواهد افتاد.

پایان پیام/ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.