جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مبلمان شهری یا لبه پرتگاه!!!

IMG-20220420-WA0044-300x300

شهرداری ها به عنوان کنشگران اصلی مدیریت شهری شناخته می شوند. لذا در حالت عادی یک کنشگر در سطح فردی متناسب با محیط پیرامون خود عمل می‌کند که اگر در اجتماع باشد پای هنجارهای اجتماعی به میان می‌آید و نیاز به تعامل با آن محیط را دارد.

اگر تصاویر فوق را مشاهده کنیم از دور مانند یک معماری یا شاهکار شباهت خواهد داشت اما اگر کمی دقت کنیم نواقص بی داد خواهد کرد. هرچند امیدواریم به عنوان پروژه ناتمام از آن یاد شود.

در تصویر بالا شاهد مکانی هستیم که گویا نامش پارک پدر است

نخستین مسئله‌ای که بسیار تامل‌برانگیز می‌باشد مدخل(ورودی) آن است. زیرا با وجود صرف هزینه های هنگفت حتی یک تابلوی کوچک برای اطلاع رسانی و معرفی هم ندارد. همچنین بیانگر مشکلات دیگری از جمله نبود محافظ در قسمت کنارۀ پارک بوده درحالی که یک مکان عمومی و پر تجمع است که فاقد حفاظ یا حداقل نصب تابلو خطر می باشد.

چنانچه در نبود حفاظ ممکن است شخصی بی خبر و بدون اطلاع به داخل کانال یا در سمت دیگر آن به رودخانه سقوط کند این عمل می تواند برای کودکان نیز رخ دهد که حتی خطرناک‌تر می باشد. بهترین راه چاره اندیشی و اقدام به موقع می‌باشد تا از بروز مشکلات حاد تر پیشگیری شود.

پ.ن به مسئولین ذی ربط‼️

هدف از مجهز نمودن شهر به مبلمان شهری تامین رفاه ساکنین آن منطقه می باشد و رفاه بدون امنیت معنی ندارد.

این تجهیزات می‌تواند باعث افزایش امکانات و همچنین زیباسازی شهر شود. این مکان تازه تاسیس بوده و از لحاظ بصری شاید مشکلی نداشته باشد؛ اما وجود امنیت کامل مخصوصا در پارک ها و مناطق تفریحی از جمله موارد مهم می باشد. در صورتی که پارک پدر فاقد حداقل امکانات امنیتی است.

پایان/مبین مهری شکردشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.