جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

در آلمان مأوا گزیده‌اند

ناصر کنعانی ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آلمان در بغداد، گفت: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان از عملکرد شرم آور گذشته دولتش در قبال ملت‌های ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد
4766720

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۷ اسفند ماه به اظهارات ضدایرانی « آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در بغداد واکنش نشان داد و این اظهارات را محکوم کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفرش به بغداد به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و ضمن متهم کردن ایران به انجام حملات موشکی برون‌مرزی، آن را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: این حملات هم غیرنظامیان و هم ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتظار می رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش کند تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور به کارگیری آن علیه نظامیان‌ و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.

وی با یادآوری نقش انکارناپذیر ایران در حمایت از یکپارچگی و وحدت سرزمینی عراق و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور افزود: متاسفانه در حال حاضر جمع قابل توجهی از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مسلح که دستشان به خون شهروندان غیرنظامی ایران و عراق آلوده است، در آلمان مأوا گزیده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه ایران از بغداد، نشانه استمرار رویکرد حمایت آمیز دولت آلمان از تروریست‌های مسلح و تجزیه طلب علیه جمهوری اسلامی ایران و در استمرار تلاش بی حاصل برای صدمه زدن به روابط دو کشور همسایه ایران و عراق است.

کنعانی در پایان ضمن توصیه به آلمان برای درس گرفتن از تاریخ، گفت:دولت‌ها و ملت‌های منطقه هرگز عملکرد برخی از کشورهای مشخص غربی از جمله آلمان در جنگ‌افروزی و حمایت از دیکتاتورهای جنگ افروز را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش فاس، وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: «رژیم ایران با این حملات موشکی نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه به صورتی بی‌پروا و بی‌رحمانه مردمش را سرکوب می‌کنند، بلکه زندگی انسانی و ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد تا در قدرت باقی بماند.این مسئله برای کل منطقه غیرقابل قبول و خطرناک است.»

گفتنی است، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان و دولت این کشور از ابتدای اغتشاشات در ایران نه تنها با اغتشاشگران همراهی کرده و از آنها حمایت کردند، بلکه بانی قطعنامه‌ در شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین تحریم‌ها علیه برخی نهادها و مقامات ایرانی شدند.

وزیر خارجه آلمان همچنین در پی مسمومیت‌های مشکوک در برخی مدارس در ایران نیز اظهاراتی مداخله جویانه مطرح کرده بود که با واکنش کنعانی مواجه شد و وی در توئیتر در این باره نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسؤول آن است. خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضد امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.