جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پایین آمدن قیمت دلار و کاهش تقاضای ارز/‌ دلالی دلار سهمیه‌ای جمع شد

مشاهدات از بازار امروز ارز نشان می دهد که با کاهش قیمت غیررسمی ارز و نزدیک شدن آن به قیمت ارز صرافی، تقاضای سوداگری ارز کاهش یافته است و خبری از دلالان ارز سهمیه‌ای هم نیست.

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از فارس، پس از سیاست‌های جدیدی ارزی بانک مرکزی، روند صعودی قیمت ارز متوقف شد و نرخ ارز پس از ثبات، به تدریج روند نزولی به خود گرفته است.

بررسی خبرنگار فارس از بازار ارز در میدان فردوسی، حاکی از آن است که صرافی‌ها در لحظه تنظیم این گزارش هر دلار را با قیمت 38000 تومان خریداری می‌کنند؛ همچنین عرضه دلار در صرافی‌ها با قیمت 38500 تومان انجام می‌شود.

در بازار غیررسمی و مقابل صرافی‌ها نیز قیمت دلار آزاد از سوی سفته‌بازان حدود 40 هزار تومان اعلام می‌شود اما بررسی ها حاکی از آن است که ‌در بازار خریدار زیادی نیست و اغلب افراد، فروشنده ارز هستند.

عدم تمایل صرافی‌ها و همچنین دلالان مقابل صرافی‌ها‌ برای خرید ارز، نشان‌دهنده این است که انتظار در بازار برای روزهای آینده نیز کاهش قیمت ارز است.

از سوی دیگر به دلیل کاهش قیمت غیر رسمی ارز و نزدیک شدن آن به قیمت ارز توافقی و در نتیجه کاهش سود خرید و فروش ارز، دلالان تمایلی برای استفاده از این سهمیه‌ها که تا چند روز پیش بازار داغی داشت، ندارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.