به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از دیارمیرزا؛ نشست وبیناری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه با موضوع بررسی تعویق حقوق و تعیین سازوکار مشخص برای پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی، با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مدیران دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست که مسئولان وزارت بهداشت از جمله دکتر رامزی، مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، به صورت وبیناری حضور داشتند، وضعیت پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی و راهکارهای رفع چالشهای موجود در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: برقراری حقوق اعضای هیئت علمی یک کار بسیار معمول، متداول و به حق است و باید این چالش برای همیشه حل شود.
وی با اشاره به نقش کلیدی اعضای هیئت علمی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامت افزود: اعضای هیئت علمی از نخبگان جامعه هستند و تأمین آرامش خاطر این قشر ارزشمند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گفته دکتر آشوبی، زمانی که استاد دانشگاه دغدغه مسائل معیشتی و پرداخت حقوق داشته باشد، بخشی از ظرفیت و تمرکز او از رسالت علمی، آموزشی و پژوهشی فاصله میگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تأخیر و نوسان در پرداخت حقوق اساتید موجب نگرانی و بیثباتی در برنامهریزی آنان میشود، تصریح کرد: برقراری نظم در پرداخت حقوق، نوسانگیری و استرسزدایی از این فرایند باید هرچه سریعتر انجام شود تا اعضای هیئت علمی بتوانند با آرامش بیشتری در مسیر آموزش و ارتقای نظام سلامت فعالیت کنند.
دکتر آشوبی همچنین با انتقاد از وضعیت موجود در حوزه پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی گفت: ما شرمنده اساتید هستیم و معتقدیم مشکلات پرداخت حقوق آنان باید با یک راهکار پایدار، مشخص و بلندمدت برطرف شود.
وی با تأکید بر اینکه آشفتگی در پرداخت حقوق اساتید و اعضای هیئت علمی تنها یک مسئله مالی نیست، بلکه میتواند موجب آشفتگی در نظام حقوق و دستمزد حوزه سلامت شود، افزود: آثار این نقیصه در بخشهای مختلف آموزشی، درمانی و پژوهشی نمایان خواهد شد.
در ادامه این نشست، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و مدیران دانشگاههای علوم پزشکی کشور به بررسی موانع موجود، وضعیت اعتبارات و راهکارهای اجرایی برای تسریع در پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی پرداختند و بر ضرورت هماهنگی بیشتر میان دانشگاهها و دستگاههای ذیربط برای رفع مشکلات موجود تأکید کردند.
این نشست با هدف پیگیری مطالبات اعضای هیئت علمی و ایجاد سازوکارهای منسجم برای پرداخت بهموقع حقوق و مزایای اساتید دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد و حاضران بر ضرورت اتخاذ تصمیمات عملی و پایدار برای رفع دغدغههای این قشر تأثیرگذار در نظام سلامت کشور تأکید کردند
انتهای پیام/