جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجلیل خبرنگاران توسط مدیرعامل چوکا

‍ با حضور مدیر عامل شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) از خبرنگاران فعال تجلیل شد.
IMG_20230905_195039_713

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند؛ با حضور باقر کاظمی مدیر عامل شرکت چوکا، کلابی معاون طرح و برنامه شرکت، خیری نماینده تام الاختیار  مدیرعامل در بخش صنعت،خطیبی رئیس شورای اسلامی کار و مهدی مهربخش مدیر روابط عمومی  شرکت چوکا از خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار تجلیل شد.

 

مدیر عامل شرکت چوکا ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و شهادت شهید صارمی گفت: خبرنگاران طلایه داران عرصه قلم و اندیشه هستند که بدون هیچ چشم داشتی و بی منت اخبار را منعکس می کنند.

 

در ابتدای این مراسم مهدی مهربخش مدیر روابط عمومی شرکت چوکا ضمن تشکر از خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار گفت : از تمام کسانی که همواره یار و یاور ما بودید و اخبار چوکا را پوشش می‌دادید تشکر می‌کنم و بر خود وظیفه می‌دانیم که در چنین روزی از تلاش‌های شایسته شما قدردانی نماییم.

 

باقر کاظمی مدیرعامل چوکا در ادامه به ارائه  گزارشی درباره شرکت چوب و کاغذ ایران پرداخت و گفت: شرکت چوکا در دهه ۵۰ متولد شد و با ۸۲ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

 

کاظمی افزود: این مجموعه همواره جزو بزرگترین کارخانه‌های دنیا بوده، اما متاسفانه طی دهه‌های اخیر روند نزولی را سپری کرده و متاسفانه در دهه ۹۰  به واسطه سیاست‌های غلط گذشته آسیب های فراوان دید.

 

مدیر عامل چوکا در ادامه افزود: در طی مدت  یک سال و نیم که بنده در خدمت این عزیزان چوکا هستم هیچ نیروی غیر بومی در این مرکز وجود ندارد و میزان همدلی بین پرسنل در حد بسیار زیادی افزایش یافته  است  و همه با هم و در کنار هم با صبوری برای اعتلای چوکا تلاش میکنند.

 

کاظمی یادآور شد: شستا و  هلدینگ‌های تاپیکو و تاسیکو برای توسعه  چوکا برنامه های  خاصی را مد نظر دادند و قرار است که چوکا تبدیل به یک هلدینگ شود که این اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی خواهد بود و در صورت هلدینگ شدن چوکا می‌تواند شرکت‌های زیادی را زیر مجموعه خود داشته باشد. به عنوان مثال توسعه  گردشگری، پارک جنگلی چوکا و اسالم  از جمله مزایای گردشگری چوکا خواهند بود.

 

مدیر عامل چوکا همچنین از کمبود شدید مواد اولیه گلایه کرد و گفت: کارخانه چوکا از دو بخش کاغذسازی و صنایع چوب تشکیل شده است که متاسفانه  بخش صنایع چوب چون فاقد مواد اولیه بوده  بخش‌های مختلفی از آن به طور مدت‌های طولانی تعطیل بوده است.

 

️کاظمی  افزود: مجموعه چوکا دارای شاخصه‌هایی  است که  در دنیا نظیر ندارد به عنوان مثال چوکا تولید کننده خمیر چوب در ایران است اما متاسفانه چون مواد اولیه نداریم با مشکلات زیادی روبرو شده‌ایم.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: طی صحبت‌هایی که انجام شد قرار است ۱۲ هزار هکتار زمین تولید چوب به چوکا برگردانده شود و اگر این اتفاق محقق شود برای تامین مواد اولیه دیگر هرگز مشکلی نخواهیم داشت.

 

مدیر عامل چوکا  گفت: در گذشته برای ۴۵۰۰ نفر در این مجموعه ایجاد اشتغال داشتیم اما اکنون این رقم به تعداد ۷۲۹ نفر  رسیده است.

 

وی یادآور شد اگر واحدهای تعطیل شده دوباره به کار گرفته شوند حداقل برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد و ما  امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت گرفته جوانان این منطقه به زودی جذب کار شوند.

 

کاظمی گفت: در طی یک سال و نیم گذشته مسیر بسیار سختی را سپری کردیم و با شرایط اقتصادی بسیار بدی دست و پنجه نرم کردیم اما همین جا عرض می‌کنم که دارای پرسنل  بسیار خوبی هستیم  آنچنان که در طول این دوران سخت  همیشه همراه و یاور و مشوق ما بودند و ما همیشه شرمنده این عزیزان هستیم و البته همه این‌ تعاملات به واسطه این بود که ما با کارگران خود روراست بوده‌ایم و هرگز سختی خلاف واقع از ما نشنیدند.

 

کاظمی در پایان  گفت: خوشبختانه پس از شرایط بسیار سختی که سپری گذاشتیم هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.

 

وی با ابراز رضایت از اینکه عملکرد چوکا در حد ملی هم مورد توجه همگان قرار گرفته است گفت: توانمندی مدیران کارآمد  بومی این منطقه بر همگان ثابت  شد و نتیجه بومی بودن رهاوردهای بسیار خوبی داشت که بر هیچ کس پوشیده نیست و اکنون در سایه این تعامل به دنبال تولید ۵ هزار تن هستیم و این تعهد را ایجاد کردیم تا به این هدف مهم برسیم.

 

انتهای پیام/عدالت طاهری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.