جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دیدار فرمانده نیروی دریایی روسیه با دریادار ایرانی/ دعوت فرمانده نداجا به رژه سن‌پترزبورگ

دریاسالار نیکولای یومنوف با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش با امیر دریادار ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
1402022517265766927582764

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از خبرگزاری تسنیم، دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد این نیرو در تهران دیدار کرد.

دریادار ایرانی در این دیدار، ضمن خیرمقدم، از همکاری‌های نیروی دریایی روسیه در اجرای مسابقات ارتش‌های جهان و اجرای رزمایش مشترک ایران چین و روسیه قدردانی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: حضور ناوگان نیروی دریایی روسیه در 3 رزمایش مشترک ایران چین و روسیه بسیار ارزشمند بود، بویژه حضور در رزمایش اخیر حاوی پیام مهمی برای دشمن مشترک‌مان بود.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند مثلث ایران، چین و روسیه را درگیر کند که ما نتوانیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم ولی به لطف خدا، همکاری‌ها و اقدامات خوبی داشته و داریم و لازم است این ارتباط و همکاری‌ها بیش از پیش تقویت شود.

ایرانی در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک، بر تعامل بیشتر در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه آموزشی، فنی و… تاکید کرد.

دریاسالار نیکولای یومنوف نیز با ابراز خرسندی از دیدار با امیر دریادار ایرانی گفت: امیدوارم این سفر موجب پیشرفت بیش از پیش روابط نیروی دریایی دو کشور شود.

وی افزود: تصمیم برگزاری برخی از مسابقات ارتش‌های جهان در کشور ایران تصمیم درست و بجایی بود و لازم است در این زمینه تلاش‌های‌مان را بیشتر کنیم.

فرمانده نیروی دریایی روسیه با تاکید بر اهمیت ارتباط نیروی دریایی دو کشور و همکاری‌های خوب این دو نیرو، اضافه کرد: ما نباید در این نقطه متوقف شویم بلکه باید روز به روز روابط‌مان ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی دریایی روسیه با استقبال از پیشنهادهای دریادار ایرانی گفت: ما آمادگی داریم هر چه زودتر در این موارد به توافق دوجانبه دست یافته و آن‌ها را عملیاتی کنیم. ما مطمئن هستیم در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی روسیه، از امیر دریادار ایرانی دعوت کرد تا در رژه سالروز تاسیس نیروی دریایی ارتش روسیه در سن‌پترزبورگ حضور یافته و از یگان‌های نیروی دریایی این کشور بازدید کند.

دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه همچنین در حاشیه دیدار با امیر دریادار ایرانی، با اشاره به ماموریت ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش و سفر به دور کره زمین گفت: قطعاً ناوگروه یک کشور ابرقدرت می تواند دور کره زمین را طی کند.

وی افزود: خیلی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که چنین ناوگروهی دارد و می‌تواند به دور کره زمین سفر کند خوشحالم.

فرمانده نیروی دریایی روسیه تصریح کرد: انجام این ماموریت موفقیت‌‍آمیز نشان از آمادگی‌ فنی، تجهیزات، آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.