جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

منابع رویترز: اروپا سپاه را «تروریست» اعلام نخواهد کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلمات در اتحادیه اروپا گزارش داد که این اتحادیه، علی رغم تلاش برای اعمال بسته تحریمی جدید، فعلا قصد ندارد سپاه را در لیست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهد.
1401072221161657726250664

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز انگلیس امروز پنجشنبه به نقل از دو دیپلمات اروپایی گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد که دوشنبه هفته آینده (سوم بهمن)، بسته‌های تحریمی علیه ایران از جمله تحریم 37 مسئول را به دلیل  آنچه که نقض حقوق بشر دانسته، تصویب کند.

این رسانه به نقل از یکی از این دو دیپلمات‌ گزارش داد که این اتحادیه فعلا قصد ندارد در جلسه روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کند.

پارلمان اروپا در جلسه امروز خود (پنجشنبه) در اقدامی مداخله‌جویانه قطعنامه‌‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند.

متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز پس از رای‌گیری به این قطعنامه اضافه شده بود نیز در قالب این قطعنامه به تصویب رسید. قطعنامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران می‌باشد.

در واکنش به این  اقدام مداخله جویانه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «جوزپ بورل»، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت‌آفرین‌، به‌نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.