جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

حفظ آبروی کاندیداها خط قرمز ماست

جلال آفاقی در پنجمین نشست تخصصی چالش ها و فرصت ها ویژه انتخابات ریاست جمهوری در اردبیل اظهار کرد: رسانه ها باید در افزایش مشارکت مردم و رقابتی شدن صحنه انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده و امنیت و آرامش را به جامعه تزریق کنند.
pic-2024-04-23_18-29-10_601927

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند به نقل از مهر، جلال آفاقی ظهر یکشنبه در پنجمین نشست تخصصی چالش ها و فرصت ها ویژه انتخابات ریاست جمهوری در اردبیل اظهار کرد: رسانه ها باید در افزایش مشارکت مردم و رقابتی شدن صحنه انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده و امنیت و آرامش را به جامعه تزریق کنند.

 

وی پرهیز از انتشار اخبار غیراقعی و حاشیه ساز را به اصحاب رسانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: اخباری باید منتشر شود که اعتماد مردم را به نظام و حاکمیت بالا برده و زمینه امید و نشاط را فراهم کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: به دور از گرایش های سیاسی و حزبی رسانه ها باید مصالح عمومی را در نظر گرفته و با پرهیز از دامن زدن به مسایل قومیتی و یا طایفه ای پایبند به اصل وحدت و همگرایی ملی باشند.

 

آفاقی گفت: انتشار اخبار از طریق رسانه های قانونی و مجوزدار باید به نفع مردم و نظام باشد و اگر مطالبه گری نیز انجام می شود در همین راستا انجام شده و نتایج و خروجی مثبتی را شاهد باشیم.

 

وی با قدردانی از فعالیت خوب و منظم خبرگزاری ها در انتشار اخبار امیدآفرین و قابل وثوق بیان کرد: در انتخابات گذشته عملکرد مناسبی را از سوی رسانه های استان به ویژه انتشار اخبار سریع، به موقع و کیفی شاهد بودیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از شکل گیری شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در محاکم قضایی و دادسراها خبر داد و تصریح کرد: هر کس مرتکب تخلفات انتخاباتی شود در حوزه رسانه ها و فضای مجازی در این شعب مورد رسیدگی و بررسی قرار می گیرد.

 

آفاقی جلوگیری از تخریب فضای شهری و ممانعت از انتشار اخبار علیه نامزدها را به رسانه ها یادآور شد و بیان کرد: حفظ آبروی افراد خط قرمز ماست و اصحاب رسانه حق انتشار اخبار واهی و بی پایه و اساس را ندارند.

 

وی اظهار کرد: مسئولان حق استفاده از اموال دولتی و عمومی را به نفع نامزد خاص ندارند و باید چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان به منتشرکنندگان نظرسنجی های واهی توصیه کرد؛ از این شبهه افکنی ها به نفع و یا علیه کاندیدایی پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.