جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
در نشست خبری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت:

سومین جشنواره حریم رسالت بین‌المللی برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد: سومین جشنواره حریم رسالت در ۱۷ آبان سال جاری به‌صورت ملی و بین المللی در روز ولادت حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.
photo_2024-06-23_11-40-36-1024x720

به گزارش پایگاه خبری طالشوند، سرهنگ مهدی پارسا در نشست خبری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اهتمام بانوان رسانه‌ای استان در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای برای جبهه انقلاب اظهار کرد: ابتکار، ایده و خلاقیت جشنواره حریم رسالت مربوط به گیلان بوده و در واقع اولین رویداد رسانه‌ای با محوریت بانوان است.

 

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی حریم رسالت دو سال متوالی به میزبانی استان گیلان رضایت کامل را در سطح ملی به همراه داشته است، افزود: امروز نقش و اهمیت رسانه برای بانوان و تاثیرگذاری این قشر در تحولات مختلف اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و گیلان نیز به‌عنوان قطب رسانه‌ای بانوان کشور می‌تواند پرچمدار برگزاری بسیاری از رویدادهای مهم رسانه‌ای در سطح کشور باشد.

 

به گفته وی، پوستر جشنواره حریم رسالت به چهار زبان ترجمه شده و سال گذشته نیز ۱۲۴ پیام از طرف کشورهای خارجی به این جشنواره ارسال شد که در پیام‌های خود از برگزاری چنین رویدادی با محوریت بانوان ابراز رضایت و تقدیر کردند.

 

پارسا با اشاره به اینکه بانوان رسانه‌ای جبهه انقلاب از پیام‌رسان بزرگ نهضت عاشورا حضرت زینب (س) در حوزه جهاد تبیین درس خواهند گرفت، بیان کرد: ارتباط با خبرنگاران جهان اسلام و جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره حریم رسالت خواهد بود.

 

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به قالب‌های جشنواره تصریح کرد: کلیپ و گزارش ویدیوئی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، مستند، پادکست، عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و تیتر جزو قالب‌های جشنواره حریم رسالت هستند و بانوان رسانه‌ای تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ برای ارسال آثار فرصت دارند.

 

به گفته پارسا، آثار تولیدی باید در بازه زمانی ۳۰ آبان ۱۴۰۲ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تولید و در یکی از رسانه‌های دارای مجوز منتشر شده باشد و هر بانوی خبرنگار می‌تواند پنج اثر در هر قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

 

وی با بیان اینکه امسال میزبان برخی بانوان رسانه‌ای جبهه مقاومت نیز خواهیم بود افزود: در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره حریم رسالت، پوستر شهیده «طاهره حدادنژاد» نخستین بانوی شهیده رسانه کشور رونمایی شده بود و در ادامه این شهیده گیلانی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

 

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از برگزاری یادواره شهیده «طاهره حدادنژاد» ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در گیلان خبر داد و با اشاره به نقش بانوان رسانه‌ای در افزایش مشارکت در انتخابات تصریح کرد: برای وجب به وجب ایرانِ اسلامی، بهترین جوانان از جان و زندگی خویش گذشتند و امروز ما وظیفه داریم این یک هفته پایانی تا هشتم تیر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در واقع شب قدر انقلاب است را قدر بدانیم و از فرصت موجود برای افزایش مشارکت استفاده شود.

 

وی افزود: بانوان رسانه‌ای کشور جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت harimeresalat.com مراجعه کنند.

 

جشنواره حریم رسالت را تبیین‌گر هویت زن مسلمان

 

عباس حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار در نشست خبری حریم رسالت، با بیان اینکه مقام زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هویت‌بخشی به زنان است.

 

حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه زن در تفکر انقلاب اسلامی از تاثیرگذاری ویژه زنان در جامعه در ابعاد همسر داری، مادری، تربیت فرزندان، استحکام خانواده، ایجاد امنیت و آرامش گفت: جشنواره حریم رسالت با اهداف و محورهای ویژه که بیانگر نقش آفرینی مؤثر بانوان در راستای الگوی سوم زن مسلمان است در روز ولادت حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره بر اینکه زنان جامعه علاوه بر مسئولیت‌های داخلی خانواده، نقش‌های مهم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی دارند افزود: زنان مسلمان و ایرانی با اتکابه‌نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی موفقیت‌های بزرگی در سایه انقلاب اسلامی به دست آورده‌اند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره جمهوری اسلامی یکی از مهمترین انتخابات سرنوشت ساز است تصریح کرد: نقش «جهاد تبیین» در مشارکت عمومی بسیار مهم و ضروری است و اصحاب رسانه در این عرصه با «جهاد تبیین» در افزایش مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نقش آفرین هستند.

 

وی جشنواره حریم رسالت را تبیین‌گر و تقویت هویت زن مسلمان بیان کرد و گفت: ایجاد بستر رسانه‌ای برای روایت دستاوردهای زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای ثبت تجربیات، نظرات بمنظور جمع‌آوری معرفی چهره زن در تراز انقلاب اسلامی به عنوان الگوی جوانان، معرفی و تجلیل از بانوان موفق رسانه‌ای از اهداف جشنواره است.

 

حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره در هفت محور و یک محور ویژه بیان کرد: روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی سازی، ایران قوی، زنِ عفیف، نجیب و متدین ایرانی و هویت زن مسلمان و روایت زنان موفق والگوی سوم زن مسلمان، زن در حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه‌ها دردفاع از حقوق زنان،‌زنِ جامعه ساز، نقش آفرینی درتمدن نوین اسلامی و زمینه سازظهور، زن محورخانواده، فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش زن در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ازمحورهای مشخص شده در جشنواره ملی و بین المللی ویژه بانوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.