جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

رئیس قوه قضائیه: با فساد باید برخورد شود/ اقتصاد مسئله مهم کشور است

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید با فساد به صورت علمی، حرفه‌ای و اصولی برخورد شود،گفت: اقتصاد مسئله مهم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه صبح امروز در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان که در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در این استان، اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیقی حاصل شد که امروز خدمت مردم وفادار، مهمان‌نواز و با فرهنگ کردستان باشم، این استان مختصاتی دارد که از مواهب الهی و طبیعی و انسان‌های فرهیخته، ادیب و با هنر برخوردار است.

وی گفت: استان کردستان آمیخته‌ای از زیبایی انسان‌ها و طبیعت است که شاعران برجسته و انسان‌ها با صفا و با وفا در این دیار زندگی کرده که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در راستای دفاع از میهن و خنثی کردن توطئه‌های دشمن خدمات برجسته‌ای برای کشور داشته‌اند.

رئیس عدلیه با بیان اینکه علی‌رغم اینکه شهدای زیادی در این دیار تقدیم انقلاب شده و ظرفیت‌های زیادی در کردستان وجود داشته، اما آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: خوشبختانه رئیس کل دادگستری کردستان و همکاران قضایی با روحیه جهادی و مسالمت‌آمیز با همه مردم عملکرد موفقی داشته که با همت دولت در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش کرده که کردستان به هر طریقی توسعه نیابد، افزود: خوشبختانه همت جهادی برای توسعه زیرساخت‌های این دیار در حال انجام است.

اژه‌ای ضمن قدردانی از کسانی که در راستای رشد و افزایش تولید و امنیت سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنند، عنوان کرد: فرمایشات مثام معظم رهبری در باب تحقق شعار سال یک امر واقعی است، اگر چه امروز مسئله فرهنگ امنیت بالاترین و باید باشد، اما اقتصاد مسئله مهم‌تر کشور است که دشمن به آن چشم دوخته و قصد داشته با ذهن باطل خود به برخی از اهداف شومش برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید با دید افق بازتری در جهت بهبود معیشت مردم تلاش کنیم، بیان کرد: باید رفع موانع تولید در کردستان هر چه سریع‌تر انجام و ظرفیت‌های که استفاده نشده یا تعطیل شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: استان کردستان معادن زیادی داشته که تعطیل و مورد استفاده قرار نگرفته که در صورت احیا می‌توان اشتغال و درآمدزایی زیادی ایجاد کرد.

اژه‌ای مردم را ولی‌نعمتان خواند و عنوان کرد: اگر چه مشکلاتی وجود داشته و کارها سخت، حقوق و تجهیزات کم است، اما وقتی توانستیم با همه این مصائب به این کشور و مجاهدت‌های خاموش خدمت کنیم، بسیار ارزشمند است.

رئیس دستگاه قضا ابراز داشت: نباید شیطان وسوسه کند که از ارزش واقعی کار غافل شویم، چرا که در آن صورت انگیزه لازم را در انجام کارها و برخورد با مردم نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر امروز مردم به همت متولیان امنیت از امنیت محافظت و در جهت امنیت سرمایه‌گذاری و رشد تولید گام بردارند، اقدامی بسیار ارزشمند و موجب بهبود وضعیت مردم، رونق تولید و اشتغال‌زایی خواهد شد.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه باید با فساد به صورت علمی، حرفه‌ای و اصولی برخورد شود، افزود: مشکلات و گرفتاری‌های کنونی نباید ما را از اصل کار غافل و در روحیه ما خللی ایجاد کند.

نهضت ملی باید راه‌اندازی شود

رئیس قوه قضائیه مشکلات مطرح شده مسکن را یک دغدغه مشترک مردمی دانست و ادامه داد: تلاش‌ها برای رفع این مشکلات از طریق دولت و مجلس در حال انجام است. در این دولت بیشترین ارتباط و جلسات را با مجلس داشته و این دیدارها و جلسات با هدف تعامل، رسیدن به نگاه مشترک و پیشبرد امور کشور بوده است.

وی مسکن را یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: باید نهضت مسکن راه‌اندازی شود و رایزنی‌ها و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

اژه‌ای با یادآوری اینکه با همدلی همکاران قضایی با دستگاه‌های دیگر می‌توان بسیاری از مشکلات استانی را احصا و برطرف کرد، عنوان کرد: رفتار، نحوه برخورد و ادبیات کارگزاران نظام با مردم باید به نحوی باشد که مورد رضایت حق‌تعالی و مردم باشد، گاهی وقت‌ها نوع برخورد از انجام کار بسیار مهم‌تر و اثرگذارتر است.

از ظرفیت مردمی در جهت صلح و سازش استفاده شود

وی افزود: هر چقدر می‌توانید از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش و رفع مشکلات و گرفتاری‌های خانواده استفاده شود و اجازه ندهید که به حکم قضایی برسد، بدانید حرکتی که در صلح و سازش وجود دارد، در حکم نیست.

رئیس قوه قضائیه “توهین، دعواهای خانوادگی، ضرب و جرح و مشکلات مالی” را عناوین جرایم برتر استان کردستان ذکر کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان می‌توان امنیت و آرامش در جامعه ایجاد کرد.

اژه‌ای عنوان کرد: امیدواریم امروز بتوانیم در این سفر اعتبارات ویژه‌ای برای رفع مشکلات استان مصوب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.