جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سردار سلیمانی: انقلاب اسلامی هندسه قدرت در جهان را تغییر داد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در جهان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند به نقل از خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اهدای ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و ۹۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان سراسر کشور که در کارخانه ذوب آهن اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جامعه کارگری ما بیش از ۱۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این نشان از تقید این قشر زحمتکش جامعه به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در سطح جهان ممکن است بین بعضی از دولت‌ها تقابل‌ها و توطئه‌هایی وجود داشته باشد، اما این نوع تقابل با ملت ایران در سده‌های گذشته بر هیچ کشوری تحمیل نشده و به تعبیری بی‌همتا است.

سلیمانی با بیان اینکه برای تبیین این موضوع باید به دوران پیروزی انقلاب برگردیم، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تحولاتی ایجاد شد که نظام سلطه و استعمارگران تمام ظرفیت‌های خود را علیه ملت ایران به میدان بیاورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در هر دوره تاریخ بشری یک نقاط عطفی وجود دارد که آغازگر یک دوره جدید می‌شود و به عنوان مثال در سال‌های پایانی نیم قرن گذشته، یک تحولی تحت عنوان انقلاب اسلامی در تاریخ بروز و ظهور پیدا کرد که آغازگر یک عصر جدید در تاریخ بشری شد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اولین دستاوردی که پیروزی انقلاب اسلامی در پی داشت، ساقط کردن نظام شاهنشاهی پهلوی بود، در طول تاریخ حکومت در ایران موروثی بود و از پدر به فرزند می‌رسید و تنها در زمانی که جنگی به وقوع می‌پیوست و منجر به شکست آن حکومت می‌شد، حاکم به نوع دیگری به روی کار می‌آمد.

انقلاب اسلامی برای نخستین بار بساط حکومت‌های موروثی را برچید

سلیمانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی برای نخستین بار بساط حکومت‌های موروثی را برچید و ملت ایران برای نخستین بار خودشان با حضور پای صندوق‌های رأی، نظام و مسؤولان خود را انتخاب کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: رژیم صهیونیستی همانگونه که در سال‌های گذشته بخشی از کشور سودان را غصب کرد، امروز قصد دارد بخشی از ایران را هم جدا و تجزیه کند که البته کور خوانده است.

وی با بیان اینکه دومین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در جهان بود، ادامه داد: پایان یافتن رژیم پهلوی به عنوان تکیه‌گاه بلوک غرب در برابر بلوک شرق بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه نوکر بزرگ و مهره اصلی خارجی‌ها محمدرضا پهلوی بود و بقیه کشورها مهره‌ها و نوکرهای کوچک بودند، خاطرنشان کرد: هندسه قدرت در جهان به خاطر این تغییر کرد که مهم‌ترین سرزمین غرب آسیا از زیر سلطه آمریکا خارج شد و نظم آمریکایی‌ها را بهم ریخت.

وی بیان کرد: تأثیرات انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که کشورهای حوزه قفقاز شوروی به سمت استقلال رفتند و امام خمینی(ره) به درستی فروپاشی شوروی و بلوک شرق را پیش‌بینی کردند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.