جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سرمایه گذاری یکی از راهبردهای ماست

استاندار گیلان، بر اهتمام فرمانداران و دستگاه های اجرایی بر مولدسازی تاکید کرد و گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داریم و سرمایه گذاری یکی از راهبردهای ماست.
63046361

به گزارش پایگاه خبری طالشوند از ایسنا؛ استاندار گیلان، بر اهتمام فرمانداران و دستگاه های اجرایی بر مولدسازی تاکید کرد و گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داریم و سرمایه گذاری یکی از راهبردهای ماست.

 

اسدالله عباسی امروز، ۱۰ خردادماه در جلسه ستاد مولدسازی استان گیلان، خواستار استمرار جلسات سرمایه گذاری شد و اظهار کرد: استان گیلان شاخص‌های خوبی در شناسایی عرصه‌های سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای بی‌نام و سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت اقتصادی و ضریب جینی و زنجیره ارزش دارد.

 

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای اطلس سرمایه‌گذاری عمل کنند و افزود: دستگاه‌ها بارگذاری اطلاعات لازم در سامانه‌های سرمایه گذاری را انجام دهند.

 

استاندار گیلان یکی از ویژگی‌های دولت شهید آیت الله رئیسی را عدالت محوری دانست و تاکید کرد: رئیس‌جمهور بر توزیع عادلانه منابع در همه مناطق کشور تاکید داشت که در این راستا قدم‌های مثبتی را در استان برداشتیم.

 

عباسی از شناسایی ۴۱۳ عرصه برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این عرصه‌ها ۲۰۴ مجوز بی‌نام صادر شده است، لذا فرمانداران تا پایان خردادماه با کمک دستگاه های مرتبط اقدام به شناسایی و معرفی عرصه ها کنند.

 

وی همچنین بر اهتمام فرمانداران و دستگاه های اجرایی بر مولدسازی تاکید کرد و گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داریم و سرمایه گذاری یکی از راهبردهای ماست.

 

استاندار گیلان سرمایه گذاری را موجب کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری دانست و عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی دولت سیزدهم در بخش اشتغال، نرخ بیکاری گیلان از ۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به کمتر از هفت درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه مولدسازی در مزیت های نسبی گیلان به ویژه کشاورزی و گردشگری در دستور کار است، یادآور شد: زراعت چوب و آبزی پروری مورد توجه سرمایه گذاران بوده و اقتصاد کشاورزی گیلان را رونق می بخشد.

 

عباسی از فعال سازی حدود ۳۰۰ واحد تولیدی راکد گیلان در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: در مولدسازی و واگذاری عرصه های سرمایه گذاری، اهلیت سنجی انجام شود تا شاهد سرمایه گذاری واقعی باشیم.

 

استاندار گیلان محدودیت های زیست محیطی و منابع طبیعی را به معنی از دست دادن فرصت های سرمایه گذاری ندانست و اضافه کرد: زیرساخت های اقتصادی استان گیلان فراهم است و راه آهن و بنادر ما فعال شده و به زودی شاهد اجرای خط ریلی رشت – آستارا خواهیم بود؛ با اهتمام دولت سیزدهم پل مرزی آستاراچای نیز به بهره برداری رسید که نقش مهمی در ارتقای شاخص های اقتصادی استان و کشور دارد.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد انزلی، عنوان کرد: امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهیم کرد.

 

عباسی با بیان اینکه از محل سرمایه گذاری اقدام به راه اندازی تعمیرگاه هواپیما در فرودگاه رشت کردیم، گفت: به دنبال معرفی گیلان به عنوان هاب تعمیرگاهی هواپیما در منطقه هستیم.

 

وی با اشاره به جایگاه برتر گیلان در الکترونیکی کردن صدور پروانه کسب و کار، ادامه داد: مدیرانی که وقت سرمایه گذار را تلف کنند، قابل بخشش نیستند.

 

استاندار گیلان همچنین بر تکمیل زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی استان تاکید و اضافه کرد: باید از مزرعه تا عرضه محصول برنامه داشته باشیم و به طرف صنایع بسته بندی و تبدیلی برویم، زیرا گیلان ظرفیت خوبی در بخش صنایع تبدیلی دارد.

 

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش کارخانه پوشش رشت در حال تکمیل است، متذکر شد: زنجیره ارزش موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و مناسب شدن قیمت ها می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.