جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شمار شهدای فلسطینی از ۷ هزار نفر عبور کرد

در سایه سکوت سران کشورهای عربی و نیز حمایت‌های غرب از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی، شمار شهدای فلسطینی در نتیجه بمباران‌های وحشیانه و فاجعه بار صهیونیست‌ها از ۷ هزار نفر هم عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری طالشوند: در سایه سکوت سران کشورهای عربی و نیز حمایت‌های تمام قد آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، این رژیم کودک کُش همچنان به نسل کشتی و کشتار جمعی فلسطینیان در نوار غزه ادامه می‌دهد. آخرین اخبار حاکی از بمباران شبانه روزی غزه و تشدید وخامت اوضاع انسانی در این باریکه هستند.

 

حماس: نزدیک به ۵۰ گروگان صهیونیستی کشته شدند

 

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ گروگان صهیونیستی در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند.

 

گردان‌های قسام شاخه نظامی گروه مقاومت حماس پیش از این اعلام کرده بودند که در جریان عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفته که در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

 

بخش زیادی از این گروگان‌ها سربازان و افسران بلندپایه ارتش صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده که حماس ۲۲۴ گروگان در اختیار دارد.

 

بیانیه مشترک ۸ کشور عربی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

 

وزرای خارجه عربستان، امارات، اردن، بحرین، عمان، قطر، کویت، مصر و مراکش امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بمباران مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی را محکوم کردند.

 

در این بیانیه آمدده است که «حق دفاع ازخود نقض قوانین بین‌المللی و نادیده‌گرفتن حقوق مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند.»

 

وزاری خارجه این ۸ کشور عربی همچنین «کوچ اجباری و مجازات دسته‌جمعمی مردم فلسطین در غزه» را محکوم کردند.

 

زخمی‌شدن ۷ صهیونیست بر اثر سقوط پهپاد رژیم صهیونیستی

 

منابع عبری اعلام کردند که شب گذشته ۷ صهیونیست بر اثر سقوط یکی از پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

 

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، این پهپاد اسراییلی شب گذشته در شهرک صهیونیستی «معالوت ترشیحا» در شمال اراضی اشغالی سقوط کرده است.

 

تداوم درگیری در مرز لبنان و اراضی اشغالی/ جنگل‌های عیتا الشعب توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد

 

در ادامه درگیری‌های مرزی میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی جنگل‌های نزدیک به شهرک «عیتا الشعب» را با بمب‌های آتش‌زا بمباران کرد. در نتیجه بمباران این جنگل‌ها، پوشش گیاهی منطقه به آتش کشیده شد.

 

خبرنگار المنار گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند با گلوله‌باران و پرتاب خمپاره، مانع از پیشروی نیروهای آتش‌نشانی و ارتش لبنان به سوی جنگل‌های آتش‌گرفته در نزدیکی عیتا الشعب بشوند.

 

خبرنگار النشره نیز گزارش داد که ۷ تن از کارگران لبنانی که در شهرک «عیرتون» واقع در جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی محاصره و مورد تیراندازی قرار گرفته بودند، از محاصره خارج شدند و نجات یافتند.

 

شهادت ۲۹۱۳ کودک در جریان جنگ غزه

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی چند ساعت گذشته و در جریان ۴۳ جنایتی که در حق غیرنظامیان فلسطینی انجام داده، ۴۸۱ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

 

وی تصریح کرد: در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۷۰۲۸ فلسطینی از جمله ۲۹۱۳ کودک، ۱۷۰۹ زن و ۳۹۷ سالمند به شهادت رسیده‌اند.

 

علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون، ۱۰۵ فلسطینی نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۱۹۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

همچنین این مقام پزشکی اظهار داشت که ناپدیدشدن ۱۶۵۰ فلسطینی از جمله ۹۴۰ کودک که همچنان زیر آوار هستند به وزارت بهداشت فلسطین اطلاع داده شده است.

 

اردوغان: حملات اسرائیل نه دفاع از خود که حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان است

 

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه که بار دیگر اظهارات تندوتیز خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده، امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که حملات بی‌امان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه «نه دفاع از خود که حملات وحشیانه‌ای است که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

 

وی همچنین گفت: بیش از ۱۲ تن بمب بر سر ۲.۳ میلیون انسان در غزه که منطقه‌ای بسیار پرتراکم است، فرو ریخته شده است. زنان و کودکان بی‌گناه بخش عمده قربانیان هستند، نمی‌توانیم در مقابل آنچه شاهد هستیم، ساکت بنشینیم.»

 

رییس‌جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، فراتر از دفاع از خود است و به سمت ظلم و جنایتی وحشیانه و کشتار فلسطینیان کشیده شده» افزود: تمامی کشورهای غربی به جای دعوت به آرامش، از حملات اسرائیل حمایت می‌کنند، پس حقوق بشر کجاست؟

 

اردوغان با بیان اینکه «سکوت در مورد کشتار کودکان در غزه شرم آور است و هیچکس نمی تواند ما را در این موقعیت قرار دهد» گفت: همه کسانی که در قبال غزه سکوت می کنند، مسئولیت دارند، از جمله سازمان های بین المللی.

 

حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها

 

گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین از هدف‌قراردادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی با موشک و خمپاره خبر دادند.

 

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که موضع نظامی «مارس» و شهرک صهیونیستی «کیبوتس نیریم» در اطراف نوار غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

 

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کردند که منطقه کرم ابو سالم را با موشک و خمپاره سنگین مورد حمله قرار داده‌اند.

 

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه خبر داد.

 

گردان‌های قسام، تل‌آویو را موشک‌باران کردند

 

گردان‌های قسام اعلام کردند که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند.

 

منابع عبری زبان گزارش دادند که آژیر هشدار در تل‌آویو، گوش دان و شفیلا به صدا درآمده است.

 

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیستی کیسوفیم خبر داد.

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ۵ موشک از غزه به سوی تل‌آویو شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین توانسته ۲ فروند از این موشک‌ها رهگیری کند.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ۵ موشکِ پرتاب‌شده از غزه به سوی منطقه اشغالی گوش دان در تل‌آویو توسط سامانه پدافندی گنبد آهنین رهگیری شده است.

 

کرملین: اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است

 

کاخ کرملین اوضاع کنونی نوار غزه را فاجعه‌بار توصیف و تاکید کرد که هجوم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه می‌تواند بدترشدن اوضاع را در پی داشته باشد.

 

دفتر ریاست جمهوری روسیه تصریح کرد: پیش‌نویس روسیه در خصوص جنگ غزه متوازن‌تر از پیش‌نویس تهیه‌شده توسط آمریکا بود. باید تمامی طرف‌ها به آتش‌بس دعوت شوند نه اینکه آتش‌بس فقط از یک طرف درگیری مطالبه شود.

 

کاخ کرملین درباره اعزام جنگنده‌های اف- ۱۶ نیروی هوایی ارتش ایالات متحده به خاورمیانه بیان کرد: این موضوع توجه ما را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود اوضاع را از نزدیک تحت نظر داشته باشیم.

 

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که در وقت مناسب، زمان سفر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان به روسیه برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور اعلام خواهد شد.

 

کاخ کرملین تاکید کرد: باید برای دستیابی به یک پیش‌نویس متوازن جهت قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اسراییل تلاش کرد و برای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک کوشید.

 

۱۷ شهید و۱۰۰ زخمی در بمباران یک ساختمان مسکونی در خانیونس

 

بمباران بی‌امان غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و ارتش رژیم اشغالگر قدس با گذر زمان و انفعال مقامات کشورهای مدعی حقوق بشر و کشورهای عربی و اسلامی جنایات جدیدی را رقم می‌زند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود با بمباران یک خانه مسکونی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه دست‌کم ۱۷ فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

 

بمباران این خانه مسکونی در حالی انجام می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی در ادعایی دروغین مناطق جنوبی نوار غزه را مناطق امن اعلام کرده بودند و از ساکنان غزه خواسته بودند که به این مناطق بروند.

 

استفاده اسراییل از تسلیحات ممنوعه / دست و پای مجروحان ذوب می‌شود

 

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نیمی از واحدهای مسکونی غزه تخریب شده اند.

 

وی در ادامه افزود: اسراییل از مهماتی استفاده می‌کند که تخریب بسیاری را در زیرساخت‌ها ایجاد می‌کند و دست‌وپای زخمی‌ها را ذوب می‌کند.

 

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تصریح کرد: نشانه‌های بسیاری مبنی بر استفاده اسراییل از مهمات ممنوعه وجود دارد.

 

وی با اشاره به کمبود کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند گفت: ساز و کار ورود کمک‌ها ضعف دارد و با نیازهای بسیاری که در نوار غزه وجود دارد متناسب نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.