جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پاسخ به یک شائبه؛ استقلال و پرسپولیس مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند؟

با اظهارات عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران مشخص شد که رفع تعلیق این کمیته تضمینی برای حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیست.
1401092919474640326680434

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند به نقل از خبرگزاری تسنیم: درباره اینکه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران رفع تعلیق شده است، اظهار داشت: با جلساتی که در AFC برگزار شده و پیگیری‌های آقای تاج، رفع تعلیق رسماً به فدراسیون اعلام شده و امیدواریم باشگاه‌ها با رفع نواقص بتوانند مجوز حرفه‌ای کسب کنند. منتظریم دستورالعمل و آیین‌نامه جدیدی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده در هیئت رئیسه فدراسیون تصویب و برای آغاز روند حرفه‌ای سازی در فصل جدید ابلاغ شود.

وی درباره اینکه با صحبت‌های تاج این شائبه ایجاد شد که استقلال و پرسپولیس دیگر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ندارند، یادآور شد: رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران انجام شده و همه باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند ولی اینکه این باشگاه‌ها واجد شرایط اخذ مجوز باشند، به دو عامل بستگی دارد؛ اول اینکه خود باشگاه‌ها باید درخواست مجوز حرفه‌ای برای حضور در آسیا را ارائه دهند و دوم اینکه برای دریافت این مجوز باید واجد شرایط باشند.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای اضافه کرد: اینکه باشگاه‌های متقاضی دریافت صدور مجوز حرفه‌ای بتوانند این مجوز را کسب کنند، مستلزم این است که مشخص شود در دستور‌العمل AFC چه موارد جدیدی اضافه شده است. باید دید باشگاه‌های ما تا چه حد می‌توانند خواسته‌های AFC را تأمین کنند. این پروسه‌ باید طی شود و باشگاه باید خواسته‌های  آیین‌نامه ابلاغی را عملی کند.

اولیایی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته‌های آن در حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها نقش پررنگی ندارند، عنوان کرد: مسئله مشخص این است که آیین‌نامه و دستور‌العمل AFC باید دقیقاً اجرایی شود و آقای تاج هم به درستی یه این موضوع اشاره کرده است. اگر مجدداً اشکالی در ارسال مدارک پیش بیاید این بار فدراسیون به مدت 3 سال تعلیق می‌شود و دیگر تنها خبری از تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نخواهد بود. اگر کمیته وضعیت AFC به مدارک تأیید شده از سوی فدراسیون ایران،‌ ایرادی بگیرد و مشخص شود که مدارک غیر واقعی بوده‌اند، بحث تعلیق فدراسیون مطرح و همه عوامل فوتبال ایران از تیم‌های ملی گرفته تا باشگاه‌ها دچار محرومیت می‌شوند. امسال در بررسی صدور مجوز حرفه‌ای سال بسیار حساسی است.

«امسال نمی‌توان به سفارش‌های بیرونی برای صدور مجوز حرفه‌ای توجه کرد»؟ وی در پاسخ به این سؤال به تسنیم گفت: کار از سفارش گذشته بود و متأسفانه قول و قرارهایی در رده‌های بالا دستی فدراسیون فوتبال رد و بدل می‌شد. این قول‌ها عملی نشد و ذهنیت‌‌ها به فوتبال ایران خراب شد و برای همین حالا تهدید به تعلیق شده‌ایم. باید امسال با دقت و وسواس شرایطی را ایجاد کنیم که باشگاه‌ها واجد شرایط  در لیگ حرفه‌ای  آسیا شرکت کنند. مسئله مشخص این است که باید آیین‌نامه و دستورالعمل کاملاً از سوی باشگاه‌ها رعایت شود. الان توپ در زمین باشگاه‌هاست و این خودشان هستند که باید شرایط را برای دریافت مجوز حرفه‌ای آماده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.