جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ژنرال صهیونیست: راهبرد تحریم و بازدارندگی نظامی در برابر ایران شکست خورده است

رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم موقت صهیونیستی اذعان کرد که راهبرد تل‌آویو علیه ایران که مبتنی بر تحریمهای سخت اقتصادی و ایجاد طرح بازدارندگی نظامی آمریکاست، شکست خورده است.
اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال تامیر هایمن، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم موقت صهیونیستی به کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار داد که راهبرد کنونی علیه جمهوری اسلامی ایران، راه به جایی نخواهد برد.

پایگاه خبری النشره به نقل از هایمن گزارش داد که راهبرد رژیم صهیونیستی علیه ایران که مبتنی بر تحریمهای سخت اقتصادی و ایجاد طرح بازدارندگی نظامی آمریکاست، شکست خورده است.

وی در ادامه با طرح ادعاهای بی‌‌اساس علیه ایران گفت: اگر ایران به بمب اتمی دست پیدا می‌کند، ما برای نخستین بار، در وضعیتی قرار خواهیم گرفت که تهدید موجودیتی علیه اسرائیل وجود دارد. سیاستمداران اسرائیل باید خطر تهدید هسته‌ای ایران را درک کنند».

ادعاهای این مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که تهران بارها تأکید کرده است که ساخت بمب در دکترین سیاسی آن هیچ جایی ندارد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: سیاست تحریمها که پس از خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، باعث انزوای سیاسی و اقتصادی آن (ایران) نشد و این انزوا واقعی نبود؛ زیرا از حمایت اقتصادی روسیه و چین برخوردار است. آنان (مسئولان ایران) خود را از نظر اقتصادی منزوی نمی‌دانند».

هایمن خاطر نشان کرد: هر کس سند راهبردی امنیت ملی اخیر آمریکا را مطالعه کند، می‌فهمد که آمریکاییها قصد ندارد برای سرنگونی نظام [ایران] از قدرت نظامی استفاده کنند و علنا این را نوشته‌اند. این مسئله، مخفی نیست. راهبر کنونی [آمریکا] مبتنی بر تحریم و بازدارندگی است که این راهبرد از بین رفته است و دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا سال گذشته باید به برجام باز می‌گشت تا آرامش کمی حکمفرما می‌شد، تصریح کرد، این مسئله بر خلاف مواضع سه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر است و ایران تا سال ۲۰۳۰ که زمان پایان اجرای برجام است، به توافق اصلی پایبند باقی خواهد ماند.

در همین ارتباط، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنیع» رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، امروز یکشنبه،با یکدیگر دیدار کردند.

«اوفیر جندلمان» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این دیدار، نخست‌وزیر نتانیاهو در جریان تمام مسائل اطلاعاتی و عملیاتی جاری و تمام فعالیت‌های موساد به‌خصوص در ارتباط با پرونده ایران قرار گرفت.»

این اولین دیدار رسمی بنیامین نتانیاهو و رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی پس از تشکیل کابینه جدید در اراضی اشغالی است. نتانیاهو، هشتم دی ماه جاری، توانست با کسب ۶۳ رأی مثبت از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قدرت را در اراضی اشغالی به دست بگیرد.

گفته می‌شود وی، تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. همزمان با جلسه سخنرانی روز پنجشنبه نتانیاهو در کنست، شرایط داخلی و بیرونی پارلمان متشنج بود و صدها نفر در محوطه بیرونی دست به تجمع علیه وی زده بودند.

نتانیاهو اخیرا از توافق با چند حزب تندرو جهت تشکیل کابینه در اراضی اشغالی خبر داد. او گفته بود که کابینه جدید، کاملا راستگرا خواهد بود. همین امر صدای مخالفان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرد. به‌نحوی که در پی اعلام نتانیاهو، هزاران نفر در داخل فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و حیفا علیه او و کابینه‌اش تظاهرات کردند.

بیش از ۳۰۰ خاخام در آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که با کابینه نتانیاهو مخالفند و اعضای احزاب صهیونیستی دینی در کابینه او را از سخنرانی در کنیسه‌های خود منع خواهند کرد و حتی اجازه نخواهند داد تا آنان وارد جوامع این خاخام‌ها شوند.

اتمام پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.