جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

گارد ملی روسیه به سلاح‌های سنگین مجهز می‌شود

رئیس‌جمهور روسیه با امضای یک قانون فدرال این کشور، به گارد ملی روسیه اجازه دستیابی به تجهیزات نظامی سنگین را داد.
14020513000385_Test_PhotoN

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) با امضای قانون اصلاحات در نیروهای گارد ملی، اجازه تجهیز این نهاد امنیتی-نظامی به سلاح‌های سنگین را صادر کرد.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، یکی از مواردی که در قانون گارد ملی روسیه تغییر یافته، عبارت «سلاح» است که با حذف این عبارت، اصطلاح «مسلح شدن» جای آن را گرفته است که اشاره به انواع سلاح‌ها از جمله تسلیحات پیشرفته و سنگین دارد.

پیش از این عبارت «سلاح» به «دستگاه‌ها و ابزارهای ساده‌ای که برای نفوذ و ضربه زدن به اهداف زنده یا سایر اهداف و پخش سیگنال‌ها طراحی شده‌اند»، اشاره داشت.

گارد ملی زیرمجموعه نیروهای مسلح روسیه است که وظیفه پلیس و ژاندارمری را در این کشور برعهده دارد.

همچنین در قانون جدید عبارت «تجهیزات نظامی» جایگزین «تجهیزات رزمی» شده است که دایره شمولیت بیشتری دارد و انواع تجهیزات و فناوری‌های نظامی و فنی و لجستیکی را شامل می‌شود.

در بخش دیگری از اصلاحات رخ داده در قانون گارد ملی، وظایف این نیرو گسترده‌تر از پیش شده است و به نیروهای گارد ملی اجازه می‌دهد تا از تجهیزات مدرن برای آزادی گروگان‌ها، محافظت از غیرنظامیان، مقامات و نظامیان استفاده کنند، همچنین به هنگام اغتشاشات وار عمل شوند و در شرایط اضطراری اقدام به مسدود کردن جاده‌ها و همچنین مقابله با فعالیت گروههای مسلح غیر قانونی مبادرت ورزند.

گارد ملی روسیه، مهم‌ترین نیروی امنیتی این کشور محسوب می‌شود که به خصوص در جریان شورش عناصر واگنر در سوم تیر ماه، نقش تعیین کننده‌ای داشت تا جایی که بسیاری از کشورهای غربی امیدوار بودند که نیروهای گارد ملی نیز به واگنر بپیوندند.

در این راستا وزارت دفاع روسیه تا آن برهه با صدور بیانیه‌ای گفته بود: «طی ساعات آینده، میزان وفاداری نیروهای امنیتی روسیه و به ویژه گارد ملی روسیه برای تعیین مسیر این بحران بسیار مهم خواهد بود».

همینطور نیروهای ویژه «آخمت» که در چچن مستقر است نیز زیر مجموعه گارد ملی روسیه محسوب می‌شود و نیروهای این یگان هم اکنون در اوکراین می‌جنگند.

پایان پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.