جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد؛

آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در شهرستان مرزی آستارا

آستارا با تولید گل گاوزبان در ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان به صورت کشت دستی از کانون‌های اصلی تولید این گیاه دارویی در سطح کشور و استان گیلان به شمار می‌رود.
t3_1714400445_1000030151

به گزارش پایگاه خبری طالشوند، مدیر جهاد کشاورزی آستارا با اشاره به آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در این شهرستان، گفت: آستارا با توجه به شرایط اقلیمی، محلی برای پرورش و تولید گیاه دارویی گل گاوزبان است که شناسنامه پوشش گیاهی این شهرستان مرزنشین استان گیلان را تشکیل می‌دهد.

 

نورالدین میرزایی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با اشاره به آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در سطح ۷۰ هکتار از روستاهای کوهستانی غرب این شهرستان، اظهار کرد: آستارا در شمال غربی استان گیلان با تولید گل گاوزبان در ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان به صورت کشت دستی از کانون‌های اصلی تولید این گیاه دارویی در سطح کشور و استان گیلان به شمار می‌رود.

 

وی، افزود: در این شهرستان فروش گیاه دارویی گل گاوزبان رونق خوبی دارد و اهالی ساکن در روستاهای اصلی تولید این گیاه از فروش این محصول کسب درآمد می‌کنند.

 

وی گفت: گل گاوزبان تولیدی در کوهستان‌های شهرستان آستارا از نوع مرغوب آن است و برداشت گل گاوزبان در روستاهای بالادست شهرستان آستارا از جمله در آق مسجد، سیج و دگرمانکشی آغاز شده و کل مساحت کشت شده گل گاو زبان در شهرستان آستارا ۷۰ هکتار است و از هر هکتار بطور تقریبی ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم گل گاوزبان برداشت می‌شود، برداشت تا نیمه اول خرداد ادامه دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی آستارا، افزود: خواص درمانی گل گاو زبان که بومی ارتفاعات جنگل‌های شمال ایران است بسیار بوده و از دیرباز در سطح کشور جوشانده آن مورد استفاده دارویی قرار گرفته است.

 

برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان از اراضی روستاهای بالادست کوهستانی غرب شهرستان مرزی آستارا از جمله حیران، آق مسجد، چملر، سیج، مشند و دگیرمانکشی بسته به شرایط آب و هوایی از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه می یابد.

 

کشاورزان آستارایی با خشک کردن این گیاه دارویی تر که به صورت خودرو می‌روید، گل گاو زبان خشک استحصال و با فروش آن به بازار و گردشگران داخلی و خارجی در مسیر جاده پرتردد و کوهستانی گردنه حیران شهرستان مرزی بندر آستارا درآمد کسب می‌کنند.

 

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان یکی از قطب‌های تولید این گیاه دارویی در سطح ایران است.

 

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.