جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
در دیدار رئیس دانشگاه گیلان با رییس کل دادگستری عنوان شد؛

حضور قضات در دانشگاه گیلان و حضور دانشجویان رشته حقوق در دادگستری گسترش یابد  

طی نشستی که به میزبانی اداره کل دادگستری استان گیلان برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دادگستری گیلان منعقد شد و سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست خواستار استفاده از ظرفیت های استادان و دانشجویان رشته حقوق شد.
IMG_20240430_222447_926

به گزارش پایگاه خبری طالشوند، رئیس دانشگاه گیلان با حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شأن رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی تصریح کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته‌بندی و گروه‌بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.

 

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

 

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه ما نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم گفت: ما تصمیم داریم دانشجویان را مهارت محور تربیت کنیم.

 

سرپرست دانشگاه گیلان با تاکید بر هم افزایی دانشگاه و دادگستری گفت: خواسته ما این است که حضور قضات در دانشگاه گیلان و حضور دانشجویان رشته حقوق در دادگستری استان گسترش یابد.

 

دکتر دوستار همچنین از رئیس کل دادگستری استان خواست تا در شورای حل اختلاف از ظرفیت های دانشجویان رشته حقوق استفاده نمایند.

 

در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌ای نیز در راستای افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی به امضای طرفین درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.