جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مراسم اعطای احکام و شالبند وینگ چون کاران استان گیلان

وینگ چون کاران گیلانی طی مراسمی احکام و شالبند وینگ چون را از استاد سی هینگ سید حامد نبوی دریافت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری طالشوند ،مراسم اعطای احکام و شالبند وینگ چون کاران استان گیلان توسط استاد سی هینگ سید حامد نبوی با حضور پیشکسوتان این رشته ورزشي در مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ در محل باشگاه پاک رشت برگزار گردید.

سی هینگ سید حامد نبوی نماینده و مسئول سبک در استان گیلان عنوان كرد: فعالیت این رشته ورزشی شامل حركات ضربات كوتاه و سریع، استفاده از نیروی حریف علیه خودش و تركیب با نیروی خود، حذف حركات اضافی در مبارزه، استفاده از پا در سطح كمر به پائین، استفاده از تمام مفاصل در مبارزه، دور شدن از حركات نمایشی، تقویت حس لامسه، قرار گرفتن سر عقب تر از دست و زدن ضربه به نقاط حساس حریف است.

سی هینگ نبوی افزود: هنر جویان، وینگ چون را در سه حالت كلاسیك، مبارزه ای (لات سائو) و دست های چسبان (چی سا ئو) آموزش می بینند.رشته ورزشی و رزمی وینگ چون بر اساس فیزیك بدنی انسان طراحی شده و حركات آن برگرفته از شائولین است.

سابقه تاریخی ورزش وینگ چون توسط خانم ان جی مویی 400 سال پیش و در زمان حمله امپراطوری مانچوها به معابد شائولین در چین به وجود آمد و توسعه این رشته رزمی ورزشی در ایران از سال 1372 آغاز شده است.

در این مراسم از پیشکسوت و هنرجوی فعال آقای احمد شمس لطیفی تقدیر شد و آقای حسن ربیع نژاد موفق به دریافت دان ۲ از فدراسیون ووشو شد.

لازم به ذکر است که سی هینگ سید حامد نبوی دارای مدرک ۲ تکنسین از سازمان جهانی وینگ چون کونک فو IWTO,EWTO می باشد.

پایان پیام/مهدی روحی ریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.