جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پرسپولیس 1402؛ هت‌تریک قهرمانی در سال تلخ و شوکه کننده!

تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ توانست سه جام قهرمانی در فوتبال ایران به دست بیاورد؛ با وجود این، دو اتفاق تلخ، هواداران این تیم را شوکه کرد.

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از خبرگزاری تسنیم، در نگاه کلی شاید بتوان سال 1402 را سالی موفق برای پرسپولیسی‌ها دانست. شروع رؤیایی این سال با چندین پیروزی متوالی و جبران اختلاف امتیاز با رقبا و در نهایت قهرمانی در فصل بیست‌و‌دوم لگ برتر و کنار آن قهرمانی در جام حذفی، بهترین روزهای سال برای سرخ‌های پایتخت را رقم زد، سالی که می‌توان حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به‌عنوان اتفاقی تلخ و جدایی گل‌محمدی را شوکه‌کننده دانست.

آغاز سال 1402 با پیروزی‌های متوالی و هت‌تریک در قهرمانی
پرسپولیس که در روزهای پایانی سال 1401 وضعیت خوبی را سپری نمی‌کرد و در رده سوم لیگ قرار داشت، سال 1402 را فوق‌العاده آغاز کرد و در عین ناباوری با کسب 7 پیروزی متوالی موفق شد عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند، اتفاقی که بیشتر شبیه به یک معجزه بود و سرخ‌ها توانستند در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرند.

علاوه بر لیگ، قهرمانی در جام حذفی، روزهای آغازین سال 1402 را برای پرسپولیسی‌ها رؤیایی‌تر کرد، اتفاقی که با پیروزی مقابل استقلال در دهم خرداد ماه رقم خورد و شیرینی دبل سرخ‌ها را چندین برابر کرد، پس از آن نیز به‌دلیل قهرمانی در هر دو جام، پرسپولیسی‌ها قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را هم به دست آوردند تا هت‌تریک قهرمانی‌‌شان در سال 1402 کامل شود.

تغییرات در نقل‌و‌انتقالات ابتدای فصل
پرسپولیس که فصل بیست‌و‌دوم را با دبل قهرمانی پشت‌سر گذاشته بود؛ با چند تغییر فصل جدید لیگ را آغاز کرد. جذب بازیکنانی مانند شهاب زاهدی، حسین کنعانی‌زادگان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و نبیل باهویی کنار جدایی بازیکنانی مانند عیسی‌ آل‌کثیر، لئاندرو پریرا، شیخ‌دیاباته، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی مهمترین تغییرات سرخ‌ها در تابستان 1402 بودند؛ هرچند این تغییرات در زمستان و نیم‌فصل باز هم دستخوش دگرگونی شد و این‌بار بازیکنان بهتری مانند ارونوف، عبدالکریم حسن و محمد خدابنده‌لو به پرسپولیس پیوستند و آل‌کثیر هم دوباره به جمع سرخپوشان بازگشت تا این تیم در روزهای پایانی سال 1402 دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

تیم فوتبال پرسپولیس ,

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی
یکی از بدترین خاطرات پرسپولیس از سال گذشته، حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست، تیمی که با شکست مقابل الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی، با 8 امتیاز در جایگاه دوم گروه E قرار گرفت و در عین ناباوری از رسیدن به مرحله حذفی این مسابقات جا ماند.

شوک بزرگ؛ گل‌محمدی جدا شد
قطعاً بزرگترین شوک سال 1402 به پرسپولیس، جدایی غیرمنتظره یحیی گل‌محمدی از این تیم بود. یحیی که فصل گذشته دبل قهرمانی با پرسپولیس را جشن گرفته بود، در میانه راه فصل جدید تصمیم به رفتن گرفت و این‌بار به‌خلاف دفعات گذشته، در تصمیم خود مُصر بود. سرمربی موفق پرسپولیس در سال‌های اخیر که فصل پُرنوسانی را با تیمش سپری کرده بود، پس از اختلاف شدید و چالش جدی با مدیریت باشگاه و قهر‌های چندباره، 19 دی‌ماه به حضور چهارساله خود در پرسپولیس پایان داد و رسماً از این تیم جدا شد.

انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی و عملکردی فراتر از انتظار
پس از یحیی، انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس یکی از بزرگترین چالش‌های رضا درویش در باشگاه پرسپولیس بود که به عجیب‌ترین شکل ممکن نیز به پایان رسید، گزینه‌هایی که از برانکو شروع شد و با مذاکره با چند سرمربی مطرح اروپایی نیز ادامه داشت اما در نهایت با یک چرخش 180درجه‌ای، اوسمار ویرای برزیلی سرمربی جدید پرسپولیس شد، انتخابی که ابتدا انتقاد بسیاری از هواداران و پیشکسوتان را در پی داشت و با شکست در اولین تجربه مقابل آلومینیوم اراک نیز به اوج خود رسید اما پس از آن عملکرد پرسپولیس با اوسمار تمجید تمامی هواداران این تیم را به‌همراه داشت.

پرسپولیس در پایان سال 1402، با 3 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رده دوم جدول قرار دارد اما سرخ‌های پایتخت بسیار امیدوارند در ابتدای سال 1403 نیز عملکردی همانند سال 1402 داشته باشند و با پیروزی‌های متوالی، اختلاف امتیاز را در 9 هفته باقی‌مانده جبران کنند و بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.