جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
رئیس کمیته امداد شهرستان تالش عنوان کرد:

کمیته امداد تالش ۲٠۸ میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت کرد

کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از امکانات راهبران شغلی می‌کوشد امکان دسترسی به بازار فروش، خرید محصولات و بالابردن راندمان کاری را فراهم کند.
IMG_20231017_143510_211

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طالشوند؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تالش گفت: ۱۶۱ فرصت شغلی برای کارآفرینان این شهرستان در نیمه اول سال ۱۴٠۲ با پرداخت ۲٠۸ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ایجاد شد.

اباذر دیانسایی اظهار کرد: عمده مشاغل ایجادشده در قالب مشاغل خدماتی، کشاورزی، صنعتی، دام‌پروری و خانگی است و این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به صورت قرض‌الحسنه در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام شهرستان تالش در ادامه افزود: وام اشتغال در سال گذشته ۱٠٠ میلیون تومان بود که با افزایش سقف وام در رسته‌های مشخصی به سیصد میلیون تومان و تسهیلات اشتغال برای نیازمندان به ۱۵٠ میلیون تومان انجامید. این تسهیلات عمدتا به مددجویان تحت پوشش این نهاد، خانواده این گروه و نیز دهک‌های پایین جامعه تعلق می‌گیرد.

سیاب حسن‌زاده کارشناس اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تالش ادامه داد: نظارت‌های مستمر تا پنج سال توسط ناظران اشتغال با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادی ارایه می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و حمایت مددجویان یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌باشد افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از امکانات راهبران شغلی می‌کوشد امکان دسترسی به بازار فروش، خرید محصولات و بالابردن راندمان کاری را فراهم کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تالش مهارت‌آموزی را لازمه توامند‌سازی مددجویان در راستای اشتغال پایدار دانست و گفت: براساس تفاهم کمیته امدادخمینی (ره) و سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارتی برای ایجاد کسب‌وکار توامندسازی جویندگان اشتغال و مهارت از طریق ارایه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شرایط کاری را برای متقاضیان در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

دیانسایی احداث مسکن برای محرومین، پرداخت هزینه تحصیلی و دانشجویی، پرداخت کمک هزینه درمان، تهیه لوازم ضروری زندگی مددجویان واجد شرایط، اکرام ایتام با کمک خیرین، اهدای جهزیه به نوعروسان از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و گفت: متقاضی برای عضویت، دریافت خدمات و تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی(ره) باید از طریق سامانه سها امداد درخواست نیازمندی خود را ثبت کند درخواست متقاضیان در این سامانه مورد بررسی و درصورت تایید وجود شرایط لازم متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

دیانسایی در انتهای سخنان خود گفت: حدود شش هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) تالش هستند.

انتهای پیام/سمیه خاکپور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.