جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

6900 مدرسه در 30 ماه ساخته و راه‌اندازی شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: عملکرد دولت سیزدهم در مدرسه‌سازی درخشان بود و قریب به 6 ‌هزار و 900 مدرسه طی 30 ماه ساخته و راه‌اندازی شد.
8e5cc4da-15b7-4df1-bd09-1c9564569b84

به گزارش پایگاه خبری طالشوند به نقل از فارس ، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در همایش تبیینی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش و منزلت معلمان با حضور و جامعه نخبگانی آموزش و پرورش استان سمنان در تالار همایش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ضمن تبریک اقدام شجاعانه و عملیات غرورآفرین، دشمن‌شکن و عزت‌آفرین دلاورمردان هوافضا علیه رژیم غاصب و عروسک خیمه‌شب‌بازی استکبار، آن را بیانگر غیرت ایرانیان دانست.
وی گفت: این اتفاق به جهانیان نشان داد که ایرانیان افرادی متین، صبور، شکیب و در جای خود کاملاً جنگجو هستند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مطالبه معلمان اگر در چارچوب قوانین قابل پیگیری باشد، محقق خواهد شد، افزود: طرح رتبه‌بندی باید در شأن معلمان، منطبق بر مأموریت‌های معلمی و متناسب با معلمانگی آن‌ها انجام گیرد؛ چراکه معلم از گوهر وجود کودکان این مرزوبوم، انسان‌هایی بزرگ می‌سازد و علمدار میدان تعلیم و تربیت است و باید از حیث پروراندن دانش‌آموزانش مورد ارزیابی قرار گیرد.
صحرایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص ۶۲۲ شهید دانش‌آموز و ۱۲۴ معلم شهید اظهار کرد: شهدای دانش‌آموز بسیار مورد احترام هستند و همه ما مدیون خون این شهدا هستیم که تعدادی از آن‌ها معصومانه از بین ما پر کشیدند و خودشان را برای دفاع از این سرزمین مکلف دانستند.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش در هر کشوری سیمای آینده آن را نشان می‌دهد و صمیمانه به آموزش و پرورش استان سمنان تبریک گفته و معتقدم آینده خوبی از سیمای آموزش و پرورش سمنان قابل مشاهده است که باید آن را افتخار بزرگی بدانید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در واقع مثل یک آینه است که هم عملکرد حال و گذشته و هم وضعیت آینده ما را نشان می‌دهد؛ پس برای قدرت کشور باید آموزش و پرورش را قوی کنیم.
صحرایی بیان کرد: در درون این مجموعه به یک اتحاد و انسجام درونی نیاز است تا با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل آن به‌جای جمع شدن با یکدیگر به توان هم برسیم و یک سازمان یادگیرنده فعال پیش‌بین باشیم تا اقتدار درونی و شکوه بی‌پایانی را رقم زنیم.
وی یادآور شد: مدرسه نقطه تحول است و راهبردی‌ترین مدیر کشور، مدیران مدارس هستند و آموزش و پرورش، تضمین‌کننده قوت و قدرت ما در آینده است و باید بین 2 رویکرد در اداره کشور به‌طور عام و در آموزش و پرورش به‌صورت خاص مبنی بر رویکرد واکنشی منفعل و یا کنشگر فعال تصمیم بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیام آموزش و پرورش به تمام دستگاه‌های کشور این است که مشکل اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد و فرهنگ در جامعه به‌جز از مسیر مدرسه، درست نمی‌شود و اگر این پیام و گفتمان، جاری و ساری شود، جامعه‌ای به‌مراتب متفاوت‌تر از امروز خواهیم داشت.
صحرایی گفت: پایه‌گذاری جامعه‌ای شاد، بافرهنگ، با هویت و بسیار فعال از کودکستان‌ها و مدرسه‌ها آغاز می‌شود و هرچه در این دوران هزینه شود، در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده است و این رویکرد تنها با عمل و رفتار معلمان محقق می‌شود.
وی ادامه داد: معتقدیم که معلم هم راه‌حل و هم مسأله کشور است و اگر وظیفه‌اش را آن‌طور که هست انجام دهد، هیچ مشکلی در جامعه از حیث امور اجتماعی و فرهنگی و جامعه‌شناسی سیاسی نخواهیم داشت و بالعکس آن نیز صادق است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم، میدان‌دار هر تحولی در جامعه، علمدار پیشرفت، افسر تمدن‌ساز و معمار هویت آینده کشور است و معلمان هم‌اکنون در ۵۷۲ هزار کلاس درس در حال ترسیم آینده ایران هستند و امروز اهتمام به معلم و آموزش باید به مسأله اصلی کشور تبدیل شود.
وی افزود: بذر هر اتفاق خوبی در آینده باید در مدرسه کاشته شود و هیچ بذری در خارج از مدرسه، آن میوه موردنظر را نخواهد داد و هیچ باغبانی مانند معلم، باغ این کشور را آباد نخواهد کرد.
صحرایی خاطرنشان کرد: عملکرد دولت سیزدهم در مدرسه‌سازی درخشان بود و قریب به 6 ‌هزار و ۹۰۰ مدرسه طی ۳۰ ماه و به‌طور متوسط هشت مدرسه در هر روز کاری ساخته و راه‌اندازی شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه‌سازی یک امر زیرساختی است که زمان و پیش‌بینی آینده و سند آمایش سرزمین می‌خواهد، مدرسه اموال غیرمنقول است و عجله در تصمیم در آموزش و پرورش جایز نیست.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.